Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
[quote="W.A.P.E."]

]

Jag har inte varit inne på jagrullar på länge men nu när det närmar sig XC90 premiär har jag hittat tillbaka :) Har väntat på denna bil i två år... Om det är riktigt bilder så är jag klart spekulant på denna bil.
av Kluster
Oj oj oj!
Bilderna som MaximeFontainer lade upp via sitt Twitter-konto är ju grymt feta, om det nu är "slutprodukten".

Grym front, grym bakdel och fälgarna....I want it!
av Amli
Jag håller med. Ser sjukt bra ut! Och interiören vet vi ju ser bra ut.

Är även känslan i kvalitet och körning bättre i fas med tyskarna än vad den är idag så är detta en toppkanidat till min nästa bil.
Användarvisningsbild
av Snowie
Amli skrev:Jag håller med. Ser sjukt bra ut! Och interiören vet vi ju ser bra ut.

Är även känslan i kvalitet och körning bättre i fas med tyskarna än vad den är idag så är detta en toppkanidat till min nästa bil.
Instämmer, dock blir det att vänta 2år till innan det blir köp.
av Amli
Ser och låter riktigt lovande ut tycker jag! Jag kommer stå först i kö när det blir aktuellt med provkörning av denna :)
av PFA
na96gen skrev:http://teknikensvarld.se/nya-volvo-xc90 ... lm-157470/
Trevlig artikel :) Är detta verkligen bara TV's egna ord?

När jag läser följande så tolkar jag det som att VEA framöver kommer att kunna fås med mekanisk/traditionell AWD, det är bara T8 Twin Engine som kommer med elektriskt driven bakaxel.

Då kan man väl förmoda att t ex XC60/VEA framöver kommer att kunnas få med mekanisk AWD. Eller är jag ute och cyklar nu?

Saxat från TV:

"Tittar vi åt andra hållet, på dieselmotorerna, hittar vi D4 och D5, både turbomatade, med 190 respektive 225 hästkrafter. Sistnämnda med AWD-fyrhjulsdrift har 470 newtonmeter och gör 0-100 km/h på 7,8 sekunder, toppar 220 km/h och förbrukar 0,58 liter per mil vid blandad körning, vilket i koldioxid räknat blir 152 gram per kilometer.
Utöver dessa finns ytterligare ett bensinalternativ, nämligen T8 Twin Engine. Detta är den på förhand så omtalade laddhybriden där en bensinmotor driver framhjulen och en elmotor driver bakhjulen. Bensinmotor levererar 320 hästkrafter och elmotorn 80 hästkrafter. Tillsammans är det med andra ord 400 hästkrafter i toppversionen av nya XC90."
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12
Byta inre drivknut problem

Hur har det gått? Samtidigt nyfiken på[…]

Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]

Tre år med Volvo V90 CC

Ovanstående livslängd på bromsbel[…]

C40 körkomfort.