Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gorban
I fall någon skulle ha missat det så är Android Auto nu tillgängligt för 90-serien. Fick det när jag uppdaterade mjukvaran förra veckan. Har ingen androidlur dock.
av oykkh
Jag har kört apple carplay två ggr i bilen. Totalt överreklametat.. om ni frågar mig så kan ni skippa detta tillval. Jag ser inget mervärde alls att ha. Jo en grej. Att kartorna verkar få uppdatering snabbare i IOS.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
av perhall
Stod själv i valet och kvalet om att välja Audi Connect till A6:an. Verkar fungera högst mediokert så jag avstod. Samma verkar det vara här. Jag tror det är bättre att vänta några år tills saker mognar...
av filippb
Är lite nyfiken på om någon har lyckats få igång Android Auto i Sverige, den är ju inte släppt officiellt men det ryktas att man kan ladda ner engelsk version. Någon som kan upplysa?
av dfa
Har inte testat Android Auto, men kör mycket Google Maps på telefonen i bilen för att kolla trafikflöde och köer.
Som jag har uppfattat det kan man köra AA direkt i sin telefon/enhet , så på sikt undrar jag om det inte blir svårt för Volvo att ta betalt 2900:- för möjligheten att använda bilens display för att visa samma information. Det går ju att köpa en riktigt bra Android tablet för samma pengar ( som man sedan likt polisen kan bulta fast :D )
av AndersLa
filippb skrev:Är lite nyfiken på om någon har lyckats få igång Android Auto i Sverige, den är ju inte släppt officiellt men det ryktas att man kan ladda ner engelsk version. Någon som kan upplysa?
Du kan ladda ned Android Auto som apk-fil från apkmirror.com och installera på telefonen. Jag kör visserligen VW men där fungerar det med appen därifrån.
dfa skrev:Har inte testat Android Auto, men kör mycket Google Maps på telefonen i bilen för att kolla trafikflöde och köer.
Som jag har uppfattat det kan man köra AA direkt i sin telefon/enhet , så på sikt undrar jag om det inte blir svårt för Volvo att ta betalt 2900:- för möjligheten att använda bilens display för att visa samma information. Det går ju att köpa en riktigt bra Android tablet för samma pengar ( som man sedan likt polisen kan bulta fast :D )
Tror inte att det kommer vara svårt att få folk att betala 2900 kr för det, många vill ha det mesta integrerat, hur i all världen kan man annars sälja inbyggda navigations system för mellan 10K-20K till bilar idag 2016, med funktioner och kvalitet som har del att önska, jämfört med de lösa GPSerna,
Framvagnsbalk Volvo 240

Upptäckte att framvagnsbalken är trasig[…]

Jag blev insåld på Tershine så j[…]

@batmac , Inte illa alls och den ser ju bra ut- M[…]

V90 Meka själv

@Kalle58 , Stort sett samma men handbromsen ä[…]