Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är inte foam i däcken en nödlösning? Bättre Volvo får bilarna tysta på annat sätt. Och Man blir ju väldigt låst vid däckbyte och på vintern använder man ju vinterdäck. Jag vill ju ha tyst bil även på vintern och kunna välja vinterdäck utifrån vinteregenskaperna och inte bulleregenskaperna. .
Först känns det som en nödlösning, men sen som en industriteknisk utveckling (vet inte om det funnits förr?) Vi går ju hela tiden mot större o bullrigare hjul.
Detta är ingen nödlösning, flera däcktillverkare har samma system på sina nya däck
Vart väl samma prat när runflat däcken kom
Sedan sitter det bara Pirelli PZero på 20 samt 21"

S/V90 är ingen unik bil på det sättet när det gäller att oljud när man sätter på stora fälgar och
lågprofilsdäck,är själv jävligt känslig för bullrig cupe
Men provkörde en bil med 21 tummare inga problem
På min senaste bil mercedes E350 2015hade jag 19" och staggered wheels ifrån fabrik
Dvs 245 fram och 275 bak och den bilen var bullrig
Fast det säger ju sig själv att S90 är tystare än V90
Där du kör omkring med en resonanslåda som bagageutrymmet
Utgör
Fast lätt fixat
HÖJ VOLYMEN
Jag var inne på Upplands Motor i Akalla och kollade in en V90 Momentum som stod i hallen i lördags. Jag måste säga att jag blev orolig över kvaliteten då förardörren var monterad 3-4 mm för högt. Kändes inte premium. Övriga dörrar såg bra ut och det gjorde det även på den andra V90 Inscription också. Jag kommer inspektera sådant noggrant när jag hämtar ut bilen.
Beställde idag!
V90CC D4 AWD automat
CrossPlus
Business Advanced
Solidsvart
Teknikpaket
Klimatpaket
19" hjul
Läder svart
Drag
VOC
Solfilm
Stänkskydd
Bälteskuddar

10% rakt över på allt och full tank. Har ramavtal på 8.5% som gick att töja lite på.
Leverans feb-maj nån gång :???:
Grattis :D

Då blir du troligen en av de första med V90CC.

Beställde du även vinterhjul? Vad fanns det för alternativ i så fall?
Nej inga vinterhjul, frågade inte om det. Löser det nästa höst eller i vinter om jag skulle få den tidigt.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 48

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]

Nån som vet vilka pinnar som gör vad p&[…]

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]