Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag kan också ställa mig till skaran med V90CC utan vibrationer, passerar snart 900 mil och är mycket nöjd än så länge, men det här är ju ett forum där man kan lufta sina problem så självklart kommer det påvisa att det är många som har problem....

Jag lider verkligen med de som har/har haft problem, hade en V70 AWD 2004, där jag hade väldigt svårt att få verkstaden att ta mig på allvar och faktiskt åtgärda ett problem, till slut tröttnade jag och bytte bil....
av riha
V90 D4 AWD 2018, Continentaldäck (17").
haft bilen två dagar, kört ca 110 mil, inga vibrationer här heller i högre farter.
av uniformerad
XC90, 1820 mil, 22" Pirelli Scorpion. Inga vibrationer upp till 150 km/h
Användarvisningsbild
av Robbi
Ja, jag tror att många kan ställa upp på att det finns problemfria bilar. Denna tråd handlar dock om de som har problem och vad det är som åstadkommer dessa. De som löser tråden bör ha i åtanke att de flesta har problemfria bilar och att det blir en "klagotråd" då problem också finns. Jag själv har en symptomfri bil men blir oroad av inläggen från de som har problem och vill verkligen veta vad det rör sig om.
av riha
Robbi skrev:Ja, jag tror att många kan ställa upp på att det finns problemfria bilar. Denna tråd handlar dock om de som har problem och vad det är som åstadkommer dessa. De som löser tråden bör ha i åtanke att de flesta har problemfria bilar och att det blir en "klagotråd" då problem också finns. Jag själv har en symptomfri bil men blir oroad av inläggen från de som har problem och vill verkligen veta vad det rör sig om.
Därav att det är bra att det även fylls på lite med bilar som går felfritt, för att eventuellt se ett mönster gällande modell/däck mm.
Sen är ju frågan också, för alla de som har problemet, i vilken grad är det. Om 10 personer skulel sätta sig i samma bil och känna av det, i hur stor grad känns det av bland alla 10 personer. Vissa kanske det upplevs JÄTTEMYCKET, för andra så kanske det upplevs som mindre.

Det ligger så mycket personlig känsla/åsikt i hur ett problem/fel upplevs också.

Jäkla tråkigt för de som har problemet.
Användarvisningsbild
av Robbi
Ja, jag provkör gärna en bil i Gbg-trakten och likaså att personen med problem får köra min bil. På så vis kanske vi kommer åt det där med hur mycket det ankommer på person. Skicka gärna ett mess ifall någon vill göra detta test.
Användarvisningsbild
av Paglar
Även jag har tyvärr diffusa vibrationsproblem på min nya V90 D5 AWD.
Det är inte så mycket vibrationer i ratten utan mer som känns i ryggstöd och sits.
Jag kör mycket på farthållare i 100-110 km/t och där känns det tydligt, för det mesta vibrationer i sidled men ibland också en studsande känsla i höjdled.
Igår körde jag 45 mil med släp i 80-90 km/t och då kändes vibrationerna mer. Svårt att säga om det var släpet som initierade vibrationerna eller om jag hade mer tid att känna efter och därför fokuserade på problemet.
Jag har original 10-ekade 18" med Pirelli 245/45, men jag upplever inte att det är däcken som är upphovet utan något annat i drivlinan i bakre delen av bilen. Jag hade inte läst den här tråden innan jag själv upptäckte vibrationsproblemen men efter att ha skummat igenom alla sidorna och alla teorier om problemet, så tror jag själv att det kan vara något med bakaxel och eller Haldex att göra.
Får stå ut med detta under semestern och kontakta min Volvomek om några veckor.
av Turbodanne
Nu är min saga med V90 över , min ÅF tog tillbaka bilen då dom inte fick bort skakningarna trots att dom provat antal däck och fälgar. Troligtvis nått annat än hjul som gör dessa skakningar/vibrationer , jag hoppas ni står på er och får era problem avhjälpta för det är inte acceptabelt på så pass dyra bilar.
av kallo
Turbodanne skrev:Nu är min saga med V90 över , min ÅF tog tillbaka bilen då dom inte fick bort skakningarna trots att dom provat antal däck och fälgar. Troligtvis nått annat än hjul som gör dessa skakningar/vibrationer , jag hoppas ni står på er och får era problem avhjälpta för det är inte acceptabelt på så pass dyra bilar.
Vad blir det istället för V90?
av Turbodanne
kallo skrev:
Turbodanne skrev:Nu är min saga med V90 över , min ÅF tog tillbaka bilen då dom inte fick bort skakningarna trots att dom provat antal däck och fälgar. Troligtvis nått annat än hjul som gör dessa skakningar/vibrationer , jag hoppas ni står på er och får era problem avhjälpta för det är inte acceptabelt på så pass dyra bilar.
Vad blir det istället för V90?

Jag vet inte , vågar inte köpa någon mer SPA bil , känns som att bilarna tyvärr är för hastigt framtagna med för mycket problem.

Kanske en XC60 Classic.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 114
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]