Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kmi
Leveranstiden gick 2 veckor fram när jag ändrade färg på skinklädsel och valgte teknikpaket.
Så utrustning har definitivt impact på leveranstid.
Goldenbroker skrev:
Robbi skrev:
dozking skrev:Beställde v40 en V90 T5 R-design. Fått lev datum på v12. Skall dock ändra färg från vit solid till sevile grey metallic. Hoppas inte det förändrar lev tiden.
Jag ändrade från Osmium till Seville och har fortfarande kvar v.12 så det är nog lugnt.

Skickat från min iPad med Tapatalk
Leveranstiden ändras aldrig, oberoende vad du lägger till eller tar bort.
Dock finns ett sista datum för ändring, och det datumet ser du om du loggar in på min volvo.

dock kan detta datum ändras ifall dit leveransdatum ändras.
Så man får ha lite koll :)

Skickat från min android
av liketlever
Goldenbroker skrev:
liketlever skrev:
jo när vi var på bilaffären och pratade med säljaren om färger så var man 100% säker på bursting blue (720) men vi frågade säljaren om dom hade någon bil inne med samma färg och dom hade en v60 med samma färg så vi gick och kollade på den och blev riktigt besvikna den såg mycket ljusare å mesigare ut än samma färg på datorn.. men du kan hemst gärna få ladda upp fler bilder här för din såg väldigt fin ut. kanske den ser mörkare ut på v90 för den är mer utdragen är v60?
Jag upplever väldigt stor skillnad på Osmium Grey.
Riktigt riktigt snygg på V60.
Men precis hur "gubb" tråkig som helst på V90 karossen.

Så precis samma upplevelse hade jag som du hade med Bursting blue, att det kan skilja väldigt mellan karosserna..
Man tror knappt att det är samma färg :/

Skickat från min android

vad menar du? Goldenbroker

att bursting blue är snyggare på v90 än osmium grey?
av Goldenbroker
kmi skrev:Leveranstiden gick 2 veckor fram när jag ändrade färg på skinklädsel och valgte teknikpaket.
Så utrustning har definitivt impact på leveranstid.
Goldenbroker skrev: Leveranstiden ändras aldrig, oberoende vad du lägger till eller tar bort.
Dock finns ett sista datum för ändring, och det datumet ser du om du loggar in på min volvo.

dock kan detta datum ändras ifall dit leveransdatum ändras.
Så man får ha lite koll :)

Skickat från min android
Är du säker på att det inte bara var ett sammanträffande?

Informationen jag har fått av min säljare är att det inte spelar någon roll.
Beställningen står i "kö" för tillverkning, och det enda som påverkar placering i kön är om man byter karross,
då hamnar man per automatik sist (ganska logiskt)

Jag gjorde en ganska smal spec. på min V90 R-design vid beställning i Juni.
Sista datum för ändring 24/11. (Var från början 14/12, men blev fram flyttat, glad att jag inte missade detta :) )

Jag lade till, Panoramatak, B&W, 360 view, Dubbfria V-däck, Stylepaket med svart inlägg.
och min lev. tid påverkades inte, och enl. säljaren fanns ingen risk för detta..?
av Goldenbroker
Goldenbroker skrev:
liketlever skrev:
Jag upplever väldigt stor skillnad på Osmium Grey.
Riktigt riktigt snygg på V60.
Men precis hur "gubb" tråkig som helst på V90 karossen.

Så precis samma upplevelse hade jag som du hade med Bursting blue, att det kan skilja väldigt mellan karosserna..
Man tror knappt att det är samma färg :/

Skickat från min android

vad menar du? Goldenbroker

att bursting blue är snyggare på v90 än osmium grey?
Haha, kanske blev rörigt :wink:

Jag menade..

Jag såg V60 med Osmium och tänkte wow!! Denna färg ska jag ha på V90´n.
Såg den på V90 och tänkte detta kan inte va samma färg!?? Super tråkig, så den gick bort.

Samma upplevelse har jag med Bursting blue(ja fast tvärt om då)
Ser inte super kul ut på V60 karossen, men gör sig bättre på Både V och XC90 Karosserna som är större.

Sensmoral: En färg kan upplevas helt olika på olika karosser, t.o.m så stor skillnad att man knappt kan tror att det är samma kulör.
av liketlever
exakt som jag upplevde bursting blue då,

bara vänta å hoppas att argasnickaren kan lägga upp nå fler bilder på sin bursting blue R-Design så man får nått å jämföra med. har ju fram till 0209 å göra ändringar :D
av argasnickaren
liketlever skrev:exakt som jag upplevde bursting blue då,

bara vänta å hoppas att argasnickaren kan lägga upp nå fler bilder på sin bursting blue R-Design så man får nått å jämföra med. har ju fram till 0209 å göra ändringar :D
BildBildBildBild

Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
av argasnickaren
Hoppas att bilderna duger?
Jag tycker att färgen är lite för ljus, men färgen ändrar sig efter ljuset, mycket ljus och den ljusnar, lite ljus och den mörknar, svårt att beskriva, måste nog ses,
Dessa är tagna mitt på dagen idag
av SundanceKid
Mycket stilig. Tyckte förra bilderna va sådär med färg och fälgar. Men detta va riktigt grymt.....Ska jag byta från röd till blå? Jag har glastak och 20tum dock

Skickat från min Iphone
av argasnickaren
SundanceKid skrev:Mycket stilig. Tyckte förra bilderna va sådär med färg och fälgar. Men detta va riktigt grymt.....Ska jag byta från röd till blå? Jag har glastak och 20tum dock

Skickat från min Iphone
Jag är ingen fotograf och kan inte redigera så det blir som det blir 8)

Om någon vill titta på färgen så kommer det säkert ut demobilar i det närmaste, min säljare har beställt en svart som snart var klar så nu börjar r-design bilarna rulla ut
av ehp
klart snyggaste färgen, härliga bilder
Oj oj vad jag längtar
Fattar dock inte min Volvo, kvar till leverans för min del är 3 v kvar
Men min Volvo har inte uppdaterats sedan 12/12
Vet nån om produktionen har legat stilla från jul tills imorgon?
Jag ser på Torslanda verket att visit center är stängd tom imorgon!
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 39
230fk går snålt

Allra lättast är nog att skruva loss hel[…]

Grattis till nya bilen.

Växellådan behöver inte vara d&a[…]

Ingen olja på släpringarna, oljan br&au[…]