Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av argasnickaren
Tackar för alla kommentarer men äras den som bör,
det är ju faktiskt volvo som gjort en riktigt snygg bil :D

Då jag nu kommer från en så kallad premium sedan så märkte jag att
den skitade ner sig rejält på bakstammen trots fina vägar,
men samma sak gäller väl alla combi bilar.

Har bara kört ca 10 mil hem men färddatorn visade då på 0,69,
visserligen lugn körning men klart godkänt ändå.
av liketlever
argasnickaren skrev:Tackar för alla kommentarer men äras den som bör,

Hej grymt snygg bil sen undrar jag om du kan vara vänlig och lägga upp fler bilder på den gärna i dagsljus den ser så snygg ut i 720 lika snygg som på bygg min volvo. Har själv beställt en v90 r design och förstahandsvalet var bursting 720 men sen såg jag den på en v60 och blev väldigt besviken såg inte alls ut som på bygg min volvo, den såg som mesigare ut. Men din bil ser i färgen ut som på bygg min volvo. Då därför undrar jag om du kan lägga upp fler bilder så man ser ordentligt om den är som den jag såg på v60 eller som i datorn.

Sen ser jag du har inga stänkskydd, därför den blir lätt smutsig bak? Va bara en tanke
av argasnickaren
liketlever skrev:

Hej grymt snygg bil sen undrar jag om du kan vara vänlig och lägga upp fler bilder på den gärna i dagsljus den ser så snygg ut i 720 lika snygg som på bygg min volvo. Har själv beställt en v90 r design och förstahandsvalet var bursting 720 men sen såg jag den på en v60 och blev väldigt besviken såg inte alls ut som på bygg min volvo, den såg som mesigare ut. Men din bil ser i färgen ut som på bygg min volvo. Då därför undrar jag om du kan lägga upp fler bilder så man ser ordentligt om den är som den jag såg på v60 eller som i datorn.

Sen ser jag du har inga stänkskydd, därför den blir lätt smutsig bak? Va bara en tanke

Min förra bil var lite mörkare i färgen och det tycker jag att denna också kunde varit, dock så ändrar sig färgen lite efter ljuset ute, i mitt tycke så är denna helt klart den snyggaste färgen på en v90 men smaken är ju olika,

Var det bursting blue du såg?
Har sett lite andra olika volvo med en lite ljusare blå nyans.

Jag tror inte att stänkskydd gör varken från eller till då hela bakpartiet är smutsigt ända upp till takkanten,
Användarvisningsbild
av Robbi
dozking skrev:Beställde v40 en V90 T5 R-design. Fått lev datum på v12. Skall dock ändra färg från vit solid till sevile grey metallic. Hoppas inte det förändrar lev tiden.
Jag ändrade från Osmium till Seville och har fortfarande kvar v.12 så det är nog lugnt.

Skickat från min iPad med Tapatalk
av liketlever
argasnickaren skrev:
liketlever skrev:

Min förra bil var lite mörkare i färgen och det tycker jag att denna också kunde varit, dock så ändrar sig färgen lite efter ljuset ute, i mitt tycke så är denna helt klart den snyggaste färgen på en v90 men smaken är ju olika,

Var det bursting blue du såg?
Har sett lite andra olika volvo med en lite ljusare blå nyans.

Jag tror inte att stänkskydd gör varken från eller till då hela bakpartiet är smutsigt ända upp till takkanten,

jo när vi var på bilaffären och pratade med säljaren om färger så var man 100% säker på bursting blue (720) men vi frågade säljaren om dom hade någon bil inne med samma färg och dom hade en v60 med samma färg så vi gick och kollade på den och blev riktigt besvikna den såg mycket ljusare å mesigare ut än samma färg på datorn.. men du kan hemst gärna få ladda upp fler bilder här för din såg väldigt fin ut. kanske den ser mörkare ut på v90 för den är mer utdragen är v60?
av SundanceKid
Den är mycket ljusare i verkligheten än på bygg min volvo.
Färgen på datorn hemma är klockren, så hade jag viljat ha volvon......
Bmw har en färg som är mer tryck i, snarlik men lite som man vill ha den!
av Goldenbroker
liketlever skrev:
jo när vi var på bilaffären och pratade med säljaren om färger så var man 100% säker på bursting blue (720) men vi frågade säljaren om dom hade någon bil inne med samma färg och dom hade en v60 med samma färg så vi gick och kollade på den och blev riktigt besvikna den såg mycket ljusare å mesigare ut än samma färg på datorn.. men du kan hemst gärna få ladda upp fler bilder här för din såg väldigt fin ut. kanske den ser mörkare ut på v90 för den är mer utdragen är v60?
Jag upplever väldigt stor skillnad på Osmium Grey.
Riktigt riktigt snygg på V60.
Men precis hur "gubb" tråkig som helst på V90 karossen.

Så precis samma upplevelse hade jag som du hade med Bursting blue, att det kan skilja väldigt mellan karosserna..
Man tror knappt att det är samma färg :/

Skickat från min android
Senast redigerad av 2 Goldenbroker, redigerad totalt 0 gång.
av Goldenbroker
Robbi skrev:
dozking skrev:Beställde v40 en V90 T5 R-design. Fått lev datum på v12. Skall dock ändra färg från vit solid till sevile grey metallic. Hoppas inte det förändrar lev tiden.
Jag ändrade från Osmium till Seville och har fortfarande kvar v.12 så det är nog lugnt.

Skickat från min iPad med Tapatalk
Leveranstiden ändras aldrig pga. ändringar, oberoende vad du lägger till eller tar bort.
(så länge du inte ändrar kaross :P )
Dock finns ett sista datum för ändring, och det datumet ser du om du loggar in på min volvo.

Dock kan detta datum ändras ifall dit leveransdatum ändras.
Så man får ha lite koll :)

Skickat från min android
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 39

jag har fått 3 bilar inlösta av Volvia […]

Tack för svar!! Skönt att veta att det […]

Hård Bromspedal