bjorn_and skrev:VolvoB20 skrev:Kan inte låta bli att irritera mig på Volvos uttalanden. "Genom att luta bakrutan 25 grader skapade vi ett riktigt premiumutseende"
öhhhh
Idag var jag förbi harald nyborgs på väg hem från jobbet och köpte några plastkrukor till trädgården, ryndes precis med någon cm till rutan.
I helgen flög vi, bara så suveränt att ställa in resväskorna bredvid varandra på högkant i bagaget, när man kör hem från flyget, rymms precis.
Det är alltså ett mått på en premiumbill att sådant inte ska fungera, då vill jag verkligen inte ha en premiumbil,
Men jag tillhör en utdöende generation.......om jag nu ska vara så pippinet fåfäng kan jag köra runt i vår Supra, den har inte speciellt praktiskt baggage,
.
Jag känner likadant, fyller upp mitt bagage minst två gånger i veckan när jag fraktar familj, packning och fyra katter mellan stan och fritidshuset (inte så långt hemifrån så är där i princip all ledig tid) plus alla gånger man sluppit hyra släp när stora saker ska fraktas.
Kommer nog behålla min XC70 ett tag så ingen fara på taket än, men börjar redan kolla upp andra bilmärken. Om jag inte behöver bry mig om lastförmågan, som var ett avgörande argument för att köra Volvo, så kan jag lika gärna gå på andra värden.
Sen kan man ju inget säkert veta förrän man sett bilen i verkligheten, den kan ju vara rymligare än man tror.
Björn
Vi har också alltid kört stor kombi (v70,850,945,245 osv).
När jag valde tjänstebil förra året valde vi V60 :shock:
Var lite skeptiskt först, hur skall vi få plats!?
Men i sommras fick vi in 2 vuxa, ett barn i barnstol, en barnvagn, en labrador, en katt i "kattlåda", packning för oss alla.
Nästa bil blir en V90:i inget snack :)