Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Orderdatum 2016-03-03

Volvo S90 D4 Inscription
Automat
Crystal white metallic 707
Läder
Navigation
Akustikrutor
Taklucka i glas
Smartphone link Apple
Diffuser, 707 Crystal White Pearl

Prel. lev. datum: Vecka 1645

10 månader!! Är det ok?
philipsguy skrev:Tio månader hade varit mycket men det är tio veckor i ditt fall :wink:
????? ?:-/
I helgen steg min från V.37 till V.39 :evil:
Jag har beställt en V90 D4 AWD R-design med klimatpaket (bränslevärmare + eluppvärmt baksäte + rattvärme).
Jag vet att man inte kan få värme i R-design ratten och det bryr jag mig inte alls på utan det viktiga är att det blir R-designratten i bilen och det har jag varit väldigt tydlig med när vi gjorde upp affären. Loggar jag in och tittar på "Min Volvo" under bilfakta så står det rattvärme i utrustningslistan!? Jag är blir lite orolig att man ändå får ratten med rattvärme monterad i bilen när man beställt klimatpaket... Enligt min säljaren så har han kollat med Volvo och deras svar skulle vara att beställer en R-designbil med klimatpaket så blir det en R-designratt utan värme men med uppvärmt baksäte och bränslevärmare.
Någon annan som beställt R-design och fått samma besked?
Det går väl att få två olika rattar till R-design med klimatpaketet?

Ett paket så är det allt utom rattvärme och då blir det R-designratten med paddlar. Det andra paketet är det allt inkl. rattvärme och då blir det samma ratt som i summum.
Math skrev:Jag har beställt en V90 D4 AWD R-design med klimatpaket (bränslevärmare + eluppvärmt baksäte + rattvärme).
Jag vet att man inte kan få värme i R-design ratten och det bryr jag mig inte alls på utan det viktiga är att det blir R-designratten i bilen och det har jag varit väldigt tydlig med när vi gjorde upp affären. Loggar jag in och tittar på "Min Volvo" under bilfakta så står det rattvärme i utrustningslistan!? Jag är blir lite orolig att man ändå får ratten med rattvärme monterad i bilen när man beställt klimatpaket... Enligt min säljaren så har han kollat med Volvo och deras svar skulle vara att beställer en R-designbil med klimatpaket så blir det en R-designratt utan värme men med uppvärmt baksäte och bränslevärmare.
Någon annan som beställt R-design och fått samma besked?
Jag fick beskedet av både ÅF efter dubbelkoll och av Volvo support att de löst detta på S90/V90 så att R-design ratten går att få med värme och därmed följer med i klimatpaketet. Det är fel på byggsidan.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 48
Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]