Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Gorban skrev:Men faktum kvarstår. Det är en försäkringsfråga och en kostnadsfråga vid reparation. Audi uppnår i princip samma effekt med sin höga grill där de slipper dra ner huven så långt och har maskerat det snyggt. Premiumbilar är dyrare att reparera så det är där försäkringsbolagens krav är större.
Nu hänger jag inte med, vad är det för speciellt med huven, är den i guld.

En liten touch idag tar ju lätt med sig strålkastarna, svindyra med led och aktiva motorer placerade oskyddat längst ut i hörnen, ac kondensor, oljekyl och vattenkyl plus plastfonten som helt saknar kofångare far också och vips kostar kalaset +100.000 med olackering av nya delar, huven borde inte vara något speciellt.
av Gorban
VolvoB20 skrev:
Gorban skrev:Men faktum kvarstår. Det är en försäkringsfråga och en kostnadsfråga vid reparation. Audi uppnår i princip samma effekt med sin höga grill där de slipper dra ner huven så långt och har maskerat det snyggt. Premiumbilar är dyrare att reparera så det är där försäkringsbolagens krav är större.
Nu hänger jag inte med, vad är det för speciellt med huven, är den i guld.

En liten touch idag tar ju lätt med sig strålkastarna, svindyra med led och aktiva motorer placerade oskyddat längst ut i hörnen, ac kondensor, oljekyl och vattenkyl plus plastfonten som helt saknar kofångare far också och vips kostar kalaset +100.000 med olackering av nya delar, huven borde inte vara något speciellt.
Många bilar i dag har plastpartier fram som klarar en sammanstötning i upp till ca 7 km/h innan värre saker än skönhetsfel och plastskador uppstår. Om inte strålkastaren träffas då. Skulle huven bli bucklad i en sådan sammanstötning blir det betydligt dyrare.
av VOLVOLAST4EVER
Jag tänker inte på någon besvärlig terräng körning-lite mer situationer som i slutet på denna film
volvo´s egna visioner.Eller är det på gränsen att utsätta en CC...
Användarvisningsbild
av Derank
Det där klarar väl de flesta fordon med lite markfrigång, jag trodde du menade ren terrängkörning.
Användarvisningsbild
av poseidon
Nån som får ihop de där plus och pro tillvalen. Antar att det är som Momentum och Summum men tycker att det blivit dyyyyyrt. En Xc70 Summum hade den startpris med automat på 450 tkr? Sen tillkommer ju VOC, drag, teknikpaket osv. Lätt uppe över 500 utan att egentligen lyxat till det.....
Användarvisningsbild
av V9097
poseidon skrev:Nån som får ihop de där plus och pro tillvalen. Antar att det är som Momentum och Summum men tycker att det blivit dyyyyyrt. En Xc70 Summum hade den startpris med automat på 450 tkr? Sen tillkommer ju VOC, drag, teknikpaket osv. Lätt uppe över 500 utan att egentligen lyxat till det.....
Jag håller verkligen med dig. Plus-paketet är väl något sånär rimligt prissatt, men Pro-paketet är ju löjligt dyrt. Paketen motsvarar Momentum och Inscription till S90/V90.

Jämfört med XC70 är V90 CC rätt mycket dyrare. XC70 var dyr när den kom, priserna på utrustning sjönk sedan med tiden. Classicmodellen var rejält rabatterad. Jag tog ut en offert på en XC70 D4 AWD Classic Summum med drag, vinterhjul, VOC med värmare, polestaroptimering och metallic som landade på 380'. Då var det dessutom bra deal på service och försäkring. Det var för bara två månader sen. För samma pengar för man nätt och jämt en V90CC med tygklädsel och manuell låda, men utan metallic, vinterhjul, värmare, drag, skinnklädsel etc.

Volvo har tagit fram en fin produkt, och de kommer ta bra betalt så länge de kan.
Användarvisningsbild
av poseidon
Jo men tjänstebilsförarna har j vant sig med att kunna ha en XC70 summum för typ 8.5 ppb. Det är ju bara att glömma nu. Även A6 Allroad går ju för de pengarna. För 500 tkr får man ju ganska mycket andra bilar. Vi har Volvo, Ford och BMW att välja på jobbet. Får plocka ut (men betala för) bil för 10 ppb efter rabatt och då så mycket pengar vill jag inte lägga på en Volvo.....
Användarvisningsbild
av bjornw
Någon som sett eller hört om leveranstider på CC?
Användarvisningsbild
av GustavE
VOLVOLAST4EVER skrev:Äntligen är efterlängtade V90 CC här - men hur mycket cross country kommer den tåla? Tänkt att kunna ta dej ut "genom landskapet" men hur tålig kommer bilen vara? ett tåligt underrede som tål lite grussprut mm.Hoppas någon testsajt/ motortidning testar o visar vad den tål- redan V90 har fått dåligt rostskyddsbetyg - måtte denna CC vara tåligare för klara tuffare underlag-om inte annat som tilläggs-utrustning/nivå. Vi får vänta o se i vinter/vår- kommer bli intressant
Derank skrev:Vadå tåla? hur många tror du kör sin XC el CC utanför en vanlig bilväg? det är ju ingen terrängbil direkt.

http://www.4x4event.se/ tror knappast någon här kör en CC el XC el annan gatSUV heller för den delen, det är de knappast byggd för, SUV är en stil, inget annat
Dessa 4 reklambilder/filmer kunde Volvo gott göra om med V90CC. Speciellt den med 740, är ju mer terräng i den än i V90CC-filmen och då är 740 ännu mindre tänkt som terrängbil än V90CC.
Bild
Bild
[youtube]8sma7vrT8Ts[/youtube]
[youtube]0huyp4Hsfig[/youtube]
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18

Började med att bilen larmade om låg ba[…]

Koppling föll i golvet