Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
snoddasD5 skrev: Varför gick dom sönder när var ute förlänge? för jag lär då ha på min V90 den ute.
Det var nåt kugghjul i kroken som gick sönder. Finns inte som reservdel så det är ny krok och montering som gäller ( =20.000kr).
Det infällbara draget är gjort för att vara utfällt bara när det används. Vill du ha en krok ute jämnt är det bättre att du köper fast drag.
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Lövet skrev:
snoddasD5 skrev: Varför gick dom sönder när var ute förlänge? för jag lär då ha på min V90 den ute.
Det var nåt kugghjul i kroken som gick sönder. Finns inte som reservdel så det är ny krok och montering som gäller ( =20.000kr).
Det infällbara draget är gjort för att vara utfällt bara när det används. Vill du ha en krok ute jämnt är det bättre att du köper fast drag.
Vilket svammel med elinfälld på min V90 blir det då fast om det nu kommer fast men det verkar ju som det om XC90 har det.
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag vet inte om det är nytt för er men för mig var det det, på Volvo Internationals site kan man bygga V90, inga priser men ändå trevligt att knappa runt och kolla lite prylar.
Och en länk för de late:
http://www.volvocars.com/intl/buy/shopp ... nfigurator
Användarvisningsbild
av na96gen
grillchips skrev:Jag vet inte om det är nytt för er men för mig var det det, på Volvo Internationals site kan man bygga V90, inga priser men ändå trevligt att knappa runt och kolla lite prylar.
Och en länk för de late:
http://www.volvocars.com/intl/buy/shopp ... nfigurator
Tackar! :D

Hoppades på den nya mörkblå färgen Denim blå som kom till faceliftade V40in.. men men
För övrigt verkar nyansen blå vara på frammarsch igen så vi slipper brunt och beiget.. :lol: Tror 4-5 nyanser var blåa på V40in
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Lövet skrev:Märkligt att det ska vara så svårt att inse att man säljer fler bilar på att bilen är snygg än att man kan lasta in ett kylskåp baktill? Folk skiter i sånt och köper hemkörning istället numera. Tider ändras.
Precis, vill man ha en praktisk bil väljer man något annat än nya Volvo. Volvo byter kundsegment och siktar in sig på premium och livsstil, bättre betalt där, helrätt och man kan nog tjäna ordentligt med pengar. Helt ny värdegrund för företaget.

I Kina skulle ingen drömma om att kör hem kylskåp, man kör ju knappt ens sina barn i bilen, det gör ju barnflickan eller ens chaufför.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
V90 CC kommer tydligen gå att lacka ner.
Utseendemässigt så lät det som om det blir XC nedtonat snyggt smink a la A6 allroad, passat alltrak.
av S80-04
Ingen elbaklucka? Lyckades inte hitta det bland utrustningen på prislistan :(
av swemax
Är standardutrustning :D
Användarvisningsbild
av fjohan82
swemax skrev:Är standardutrustning :D
Samma på S90. :-)-)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Kan inte låta bli att irritera mig på Volvos uttalanden. "Genom att luta bakrutan 25 grader skapade vi ett riktigt premiumutseende"
öhhhh

Idag var jag förbi harald nyborgs på väg hem från jobbet och köpte några plastkrukor till trädgården, ryndes precis med någon cm till rutan.

I helgen flög vi, bara så suveränt att ställa in resväskorna bredvid varandra på högkant i bagaget, när man kör hem från flyget, rymms precis.

Det är alltså ett mått på en premiumbill att sådant inte ska fungera, då vill jag verkligen inte ha en premiumbil,

Men jag tillhör en utdöende generation.......om jag nu ska vara så pippinet fåfäng kan jag köra runt i vår Supra, den har inte speciellt praktiskt baggage,
.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 34

Kolla under batterilådan och vid "burke[…]

https://www.ntd.com/volvo-recalls-over-413000-us-v[…]

En massa felmeddelanden!

Laddade batteriet fullt igår och bilen kom[…]