Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Pratade med en bilhandlare (ej Volvo åf) Alla V90 dom får i inbyte lägger dom en remsa tätningsmedel i skarvar till lyktorna.
Undrar hur det ser ut och mer exakt var den smeten läggs..
Kan bara instämma i kören här.
Har ett pågående ärende hos Volvo och kommer INTE ge upp förrän dom löser detta. En bil för en kvarts miljon som inte nåt ens 14000 mil som dessutom ska klassas som "Premiumbil" och man ska stå för hela kostnaden på ett så extremt uppenbart konstruktionsfel. Helt allvarligt en lågprisbil för en tredjedel av priser har inte dessa problem. Det är under all kritik!!!
Återstår att se vad detta slutar men helt klart är att om inte volvo står för 100% goodwill kommer denna bil säljas och kommer aldrig ens titta åt en volvo igen.
246 skrev:Pratade med en bilhandlare (ej Volvo åf) Alla V90 dom får i inbyte lägger dom en remsa tätningsmedel i skarvar till lyktorna.
Har du någon möjlighet att höra var de mer specifikt ”förstärker” (och med vad), kan man förbättra oddsen så är ju det intressant!
Wohoo! Där fick jag visst omvänd vinst på min trisslott:
I dag larmade bilen om fel på positionsljus och lilla på bakluckan högersidan lyser inte som den skall.

Kul jul...
Har skrivit och frågat om detta och sade i princip "Visst finns det väl någon form av goodwill elelr motsvarande då det är så många som drabbats av detta uppenbara tillverkningsfel".

Får se var det landar.
Bilen hämtad hösten -17 och är modellår -18, V90. Inte nått till 10.000 mil ännu men närmar mig så sakteliga.

Ngon som vet dagspriset på en sådan liten lykta?
Xanthopteryx skrev: lör 17 feb 2024, 14:35 Wohoo! Där fick jag visst omvänd vinst på min trisslott:
I dag larmade bilen om fel på positionsljus och lilla på bakluckan högersidan lyser inte som den skall.

Kul jul...
Har skrivit och frågat om detta och sade i princip "Visst finns det väl någon form av goodwill elelr motsvarande då det är så många som drabbats av detta uppenbara tillverkningsfel".

Får se var det landar.
Bilen hämtad hösten -17 och är modellår -18, V90. Inte nått till 10.000 mil ännu men närmar mig så sakteliga.

Ngon som vet dagspriset på en sådan liten lykta?
Ehm svårt och säga vilken art. nummer då det tydligen finns olika per årsmodell: https://usparts.volvocars.com/a/Volvo__ ... 59170.html räkna med ~1500-2000kr(för den lilla) och den stora minst 4000-5000+ (om man köper helt nytt) & styckvis.

eller du om själv gillar o mecka och förstår:
Tack.
Jo, tänkte först se innan jag pillar om de tar det på goodwill.
Om inte så plockar jag ur och ser om den är reparabel till att börja med och om inte så skaffar jag en ny och monterar själv.
Det varju rätt trivialt verkar det som. Ibland måste man ju riva halva bilen och sådant kan vara lite träligt när man måste stå utomhus och bli klar med det under samma dag.
Dem i bakluckan är ju bara 3 skruvar och en kontakt, typ. Oftast är det kontakten som är oxiderat som orsaka problem. Jag bytt kontakt och mont. en ny lykta för ca. 2000:- då lyktans kontaktsida ej gick att köpa löst.

Skickat från min SM-S916B via Tapatalk

av 246
Keiser skrev: lör 17 feb 2024, 12:10
246 skrev:Pratade med en bilhandlare (ej Volvo åf) Alla V90 dom får i inbyte lägger dom en remsa tätningsmedel i skarvar till lyktorna.
Har du någon möjlighet att höra var de mer specifikt ”förstärker” (och med vad), kan man förbättra oddsen så är ju det intressant!
Kommer tyvärr inte ihåg vilken handlare det var som gjorde detta. Var i kontakt med många bilhandlare då jag sökte beggad bil. Idag önskar jag att jag hade ställt fler frågor.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 25

Jag har tagit tid hur lång tid det tar att t[…]

Hej. Har en xc60 Polestar 2023 med sommardäck[…]

Jag passerade precis 1000 mil med min så jag[…]

B230fk går dåligt & ojämnt

Yes, får kolla. Dock gick bilen sämre n[…]