- lör 03 feb 2024, 14:26
Bara 500? Undrar hur dom ska kunna lösa det? Ska alla ställa sina bilar pga att Volvo har problem med att få fram lampor?
Moderator: Moderatorer
246 skrev:Pratade med en bilhandlare (ej Volvo åf) Alla V90 dom får i inbyte lägger dom en remsa tätningsmedel i skarvar till lyktorna.Har du någon möjlighet att höra var de mer specifikt ”förstärker” (och med vad), kan man förbättra oddsen så är ju det intressant!
Undrar hur det ser ut och mer exakt var den smeten läggs..
Xanthopteryx skrev: ↑lör 17 feb 2024, 14:35 Wohoo! Där fick jag visst omvänd vinst på min trisslott:Ehm svårt och säga vilken art. nummer då det tydligen finns olika per årsmodell: https://usparts.volvocars.com/a/Volvo__ ... 59170.html räkna med ~1500-2000kr(för den lilla) och den stora minst 4000-5000+ (om man köper helt nytt) & styckvis.
I dag larmade bilen om fel på positionsljus och lilla på bakluckan högersidan lyser inte som den skall.
Kul jul...
Har skrivit och frågat om detta och sade i princip "Visst finns det väl någon form av goodwill elelr motsvarande då det är så många som drabbats av detta uppenbara tillverkningsfel".
Får se var det landar.
Bilen hämtad hösten -17 och är modellår -18, V90. Inte nått till 10.000 mil ännu men närmar mig så sakteliga.
Ngon som vet dagspriset på en sådan liten lykta?
Keiser skrev: ↑lör 17 feb 2024, 12:10Kommer tyvärr inte ihåg vilken handlare det var som gjorde detta. Var i kontakt med många bilhandlare då jag sökte beggad bil. Idag önskar jag att jag hade ställt fler frågor.246 skrev:Pratade med en bilhandlare (ej Volvo åf) Alla V90 dom får i inbyte lägger dom en remsa tätningsmedel i skarvar till lyktorna.Har du någon möjlighet att höra var de mer specifikt ”förstärker” (och med vad), kan man förbättra oddsen så är ju det intressant!
Undrar hur det ser ut och mer exakt var den smeten läggs..
Jag har tagit tid hur lång tid det tar att t[…]
Jag passerade precis 1000 mil med min så jag[…]