Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Goldenbroker
kez_style skrev:Wow, utan tvekan snyggaste v90 jag sett! Jag väntar in min vita v90 dock utan fabrikstoning... Vad har du för toning och %?

Skickat från min E5823 via Tapatalk
Tack! Blev super nöjd mer färg kombinationen!
Ville välja något som blev lite mer unikt, och tror inte det kommer va tok många vita r-design med stylepaket med svart inlägg som rullar på våra vägar inom det närmaste åren :D

Denna toning är från fabrik, och har faktiskt ingen koll på vad det är för % ?
Men som jag skrev tidigare..

Ett tips på om man tycker att övrig toning på bilen är något för ljus är att även tona sidoframrutorna.
Detta minskar ljusinsläppet till kupén väldigt effektivt, och således upplevs resterande rutor väldigt mycket mörkare.

Nu kommer någon påpeka att man absolut och under inga omständigheter får ha detta, och att man garanterat kommer få böter för etc..

Men min erfarenhet är att INGEN reflekterar över detta på en nyare bilar. Varken polis eller besiktningsmän.

Tona inte mer än 20-25% och se till att filmen skärs väldigt fint med precision ut med rutkanten, så att
man inte uppenbart ser toningen när man kör ner rutan för t.x.e farbror blå ;)
av Goldenbroker
argasnickaren skrev:Min blir bursting blue
Jag skall ta lite bilder på torsdag och så får vi se om jag hinner annars kommer dom på fredag,
Har aldrig lagt in bilder här så det blir spännande om jag fixar det :oops:

Hoppas att det ordnar sig med din bil oxå.
Åker till Egypten nästa tisdag så blir perfekt att få den innan :D
argasnickaren skrev:Riktigt tjusig
Då verkar det som om du blev först.
Har inte sett eller hört någon annan
privatperson som fått sin bil ännu :D
Ja, jo jag är väl först med att ha fått se min bil, men jag har ju inte fått den utlevererad ännu :/
Så du kan allt fortfarande hinna få din före ;)

Jag va lite inne på Bursting blue först. Då ser ju folk att det är en r-design på långt håll liksom :D
Men det föll på att vilja vara lite unik, och hade lite på känn att många skulle köra denna special lack.

Men att den blir snygg i den lacken råder det ju ingen tvekan om! Så bara att gratulera till ett utomordentligt färgval :D

Kul att få glida lite ny bil innan Egypten resan! Allt kul på en gång ;)
av dozking
Riktigt clean med vit. Riktigt snygg! jag har själv valt Cavile grey på min r-design. Valde mellan den o vit. Tänkte sedan foliera chromelisterna och grillen blanksvarta. Dock inte leverans förrens v13.

Stämmer det att r-designen har ett eget tema i den digitala instrumenteringen? gärna en bild isåfall. :)
av Goldenbroker
dozking skrev:Riktigt clean med vit. Riktigt snygg! jag har själv valt Cavile grey på min r-design. Valde mellan den o vit. Tänkte sedan foliera chromelisterna och grillen blanksvarta. Dock inte leverans förrens v13.

Stämmer det att r-designen har ett eget tema i den digitala instrumenteringen? gärna en bild isåfall. :)
Tack!
Har läst på många ställen att -"välj absolut inte vit, kommer bara se enorm och klumpig ut"
Men detta blev precis hur läckert som helst! :D

Yes, R-design har ett speciellt tema :)
Bilagor
volvo-xc90-t6-review-2015_39.jpg
volvo-xc90-t6-review-2015_39.jpg (243.03 KiB) Visad 651 gånger
av Goldenbroker
Spoiler »
Ny Uppdatering:

Fick precis reda på att volvo har problem med flertalet bilar som producerades i Torslanda samma vecka som min.

Tydligen är detta inget kabelbrott, utan är troligen ett fel internt i någon styrenhet.
Eftersom att jag pushade fram min leverans 1 vekca i förtid så uppdagades det först på min bil.
Men nu denna vecka när de flesta bilar som tillverkades samtidigt började levereras så uppdagades felet på många ställen runt om i landet.

Vi får se vart detta tar vägen :) ... Ska bli spännande å se vad det är som ställt till med problemet.
av argasnickaren
Spoiler »
Kul med dina bilder men synd på din bil,

Då jag sitter i samma sits som du med
leverans imorgon så är jag lite nyfiken.
Hur yttrar sig felet?
Kan man kolla något speciellt där felet syns?

Jag hämtar min i morgon kl 15 :D
av liketlever
Goldenbroker skrev:
dozking skrev:Riktigt clean med vit. Riktigt snygg! jag har själv valt Cavile grey på min r-design. Valde mellan den o vit. Tänkte sedan foliera chromelisterna och grillen blanksvarta. Dock inte leverans förrens v13.

Tack!
Har läst på många ställen att -"välj absolut inte vit, kommer bara se enorm och klumpig ut"
Men detta blev precis hur läckert som helst! :D

Yes, R-design har ett speciellt tema :)

Tycker det där ser ut som vanliga performance temat som finns i alla nya volvo bilar?
av Goldenbroker
liketlever skrev:Tycker det där ser ut som vanliga performance temat som finns i alla nya volvo bilar?
titanium skrev:
s6025t skrev:R-designs tema är väl det blå som är på denna bild
http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 97630/2017
Ja, det måste det vara. Panelinlägget är carbon och finns väl bara till R-design.
Ja nu blev jag lite osäker, men i alla youtube filmer jag sett och kan hitta på xc90 r-design så är det rött tema..
ljusblå är ju standard färgen, men den kanske är en mer "knallig blå" i r-design temat som också finns att välja..?

Jag har ju inte fått kört min bil ännu, så är som sagt osäker :/

Denna bilden kommer ju från volvos hemsida som ni ser.. också carbon inlägg :P 8)

https://www.media.volvocars.com/global/ ... -interior4
Bilagor
5 (1).jpg
5 (1).jpg (197.06 KiB) Visad 595 gånger
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 39

2-fas laddning kom först på årsm[…]