Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Perra79 skrev:Ska också kolla upp vad man landar på, men för mig blir det en S90 istället, men det som skrämmer mig är den sjukt långa leveranstiden...
Hej igen Perra. Jag skulle få leverans v4 om jag beställde en s90 D3 aut buisness med mussel blå, Volvo oncall, klimatpaket och park assistans samt backkamera. V4 är väl lagom för dig?

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Vecka 4 är ganska så bra, dock så kommer jag vänta ca 1 år innan ny bil, vi har väldigt många resor m.m som vi vill avklara innan jag beställer en ny kärra :D När går ditt avtal slut på Octavian?
Perra79 skrev:
oykkh skrev:Om man bara lyssnar på FM radion som jag gör. Är lite gammal av mig så jag kör inga usb eller Spotify i bilen. Skulle ni rekommendera mig att ta den som är standard?? Sen undrar jag ni som beställt, är det 6,5 tum eller 9 tum som är standard i Sverige. Står lite olika på Volvos hemsida.

Du måste ju börja lyssna på DAB istället, jag lyssnar typ aldrig på FM numera eftersom DAB låter så mycket bättre...
DAB har inte självklart bättre ljud än FM och når dessutom bara en bråkdel av befolkningen (35%).

http://digitalradion.blogspot.se/2013/1 ... et-fm.html

Just nu ser det inte ut som om det någonsin kommer att bli någon DAB-utbyggnad i Sverige.
När det gäller DAB så är Sverige sjukt efter mot resten av Europa, är ofta och rullar runt på kontinenten och där finns det sjukt mycket större DAB-utbyggnad så jag är stort fantast av det...
Perra79 skrev:När det gäller DAB så är Sverige sjukt efter mot resten av Europa, är ofta och rullar runt på kontinenten och där finns det sjukt mycket större DAB-utbyggnad så jag är stort fantast av det...
Hej Perra. Leasingen på skoda går ut dec2018.så kan beställa en ny volvo sommaren 18. Men kan ju självklart avbryta leasingen innan. Vi får se. Ska även kolla nya volvo v60, xc60 samt kodiaq.

Ok trevligt :) För mig så står det mella nya Volvo S90, nya Peugeot 3008 som här premiär nu under hösten och så Skoda Superb och Kodiaq som ska bli intressant... Svårt val detta :shock:
Själv har jag valt mellan V90 och en Superb. V90:n slutade brutto på 410.000, Superben på 375.000. Då är Skodan maxutrustad, hela utrustningslistan ifylld. Leasingavgiften för Superben blev 200 kr mer i månaden, trots 35.000 kr mindre i inköpspris. Det var service och värdeminskning som var gigantisk som sabbade kalkylen sa leasingbolaget. Sedan får jag sittkramp av Skodans stolar efter ett par mil. Det lutar mot en V90...
Allt detta med maxutrustad hit och dit bilmodeller emellan, jag tycker det är svårt eftersom utrustningen är så olika många gånger. Eller så är det bara för att jag idag kör en såpass "förlegad" bil att även en Kinetic hade varit WAOW för mig.
Jag menar, hur är Skodas motsvarighet till Volvos driver support? Gammal? Ny? Presterar den lika bra? Sånt är i mitt tycke otroligt mycket mer viktigt än att bara klicka i "max utrustning" och se glad ut för att bilen har allt.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 48
Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]

[color=#FF[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[…]