Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

grillchips skrev:Är det inte så att många här är volvoanställda också? Det ger per automatik 10% (om jag minns rätt). Sedan verkar det vara en del tjänstebilar som tas ut med diverse ramavtal också, tycker bara ett fåtal här är privatköp.
Volvoanställda i Skövde får 13% på vanliga modeller och 15% på XC modeller Bild
KenZoo: 13% alltså? Bra att veta. Ser ju att du är från Tibro, vet du hur det ser ut med rabatter utöver den redan generösa procenten? Är det kört eller finns det mer att ta av i vissa lägen?
Jag har aldrig köpt ny bil, men en bekant köpte på sig en v60 och förhandla till sig vinterhjul,

Så 13% + att vinterhjulen får räknas in utöver,

Men det verkar inte som att anställda får så värst bra rabatter då jag läser om privatpersoner som kommer upp i dom procenterna vi får.
Okej.
Jag har heller aldrig köpt en ny bil men jag fattar det ju mer som att anställda får procenten rakt upponer medan en "annan" får förhandla sig till det. Dvs, procenten är inget magiskt i sig om säljaren är sjyst, men man slipper tjafset kring det.
På vårt företag har anställda som tar tjänstebil/personalbil 15% på allt förutom paket (de är ju redan "rabatterade"). Vill man däremot köpa bilen privat så får man 8% rabatt + 5000kr i rabatt vid uppvisande av en "check" man får via HR avdelning. Rätt OK rabatter båda två tycker jag utan att behöva ta in massa offerter och deala och wheela.
Nån som vet nån handlare som har "bygg din bil"-s priser?
Vi har ramavtal med 8.5% på bil och 10 på paket o tillbehör men handlarens pris på bil är 4-5000 dyrare än bygg din bil och då förlorar jag ju en procent direkt
para skrev:Nån som vet nån handlare som har "bygg din bil"-s priser?
Vi har ramavtal med 8.5% på bil och 10 på paket o tillbehör men handlarens pris på bil är 4-5000 dyrare än bygg din bil och då förlorar jag ju en procent direkt
Inte för V90... Skickade däremot offert på XC60 till över 10 handlare. En av dem gav 0:-/0% rabatt på bilen (D4 R-design). Slutrabatten hos den handlaren blev väl 6-7000:-, känns som ett hån när andra rabatterar med både 40 och 50000:-.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 56

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]