AndS skrev: ↑fre 21 maj 2021, 17:15
Frågan blir då "mycket sämre" utifrån vad? 
Känns som en del påhittat i dina inlägg något speciellt syfte 
Obs! Är ingen Volvofanatiker utan har även andra "fordon" som är känsligare.
När jag hör att senaste generationen Volvo har lite si och så rostskydd tänker jag jämfört med tidigare generationer Volvobilar, t.ex. V90 -> V70II -> V70 osv. Jag kan inte uttala mig om V90 än men snart så kör jag en sån men V70II/V70 har jag haft flera av, tycker nog själv det blev lite sämre i rostskyddet ju nyare den blev. Det är väl det som irriterar, att Volvo har varit rätt bra på rostskydd tidigare. I alla fall är det en sak jag ogillar. Ingen kan väl gilla en sån trend?
Sen finns det ju som sagt rostskyddsexperter som synat några nyare Volvo i sömmarna som man väl borde kunna lita på? Vi Bilägare har en del sådana rostskyddstest man kan läsa i deras premium. Försökte köpa en dygns premium prenumeration för 29 kr men länken som kom i mail efter köpet funkade inte, köpte en till men samma fel i länken. Fick maila dem om felet. Synd, jag skulle vilja läsa vad rostskyddsexperterna säger om de Volvo de synat i sömmarna. Om nån har premium på Vi Bilägare kan nån kanske kolla på t.ex. V90 2021 som de rostskyddstestat:
https://www.vibilagare.se/test/rost/ros ... harge-2021
Bilen är besiktigad av Rostskyddsmetoder AB står det.
Det finns många fler roststester på nyare Volvo man kan läsa om i Vi Bilägares rosttest.
/Bo
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.