Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av uniformerad
V70_2005 skrev: sön 16 dec 2018, 22:21 Är det så illa att bilen utan uppdatering ”by braking” inte bromsar ifall någon är på väg rakt mot en i samma fil dvs frontalkrock då mötande kör om typ på en 90-väg?

Oncoming lane mitigation:
http://volvo.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/9880/

Oncoming mitigation by braking:
http://volvo.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/10201
Så har jag tolkat det i alla fall.
Användarvisningsbild
av Fjonsson
Angående kostnader för uppdateringar tycker jag det är avgörande hur många som skulle köpa uppdateringar och till vilket pris. Det är ju rimligen bättre att många får uppdateringen billigt än att ett fåtal köper den dyrt.
Dessutom tror jag det är ett relativt billigt sätt att knyta servicekunder till märkesverkstaden samt att kunden känner att Volvo bryr sig även efter bilen är betald.
av least
Kostnaden är sekundär, ägarna känner inte ens till att de ska begära detta av verkstaden.
Om du inte känner till att du ska göra något, och ingen berättar det....

Detta har skötts mycket dåligt av verkstäderna, jag utgår från att VCC har skickat ut information om detta.
av least
Uppdatering.

Efter liten pratstund med Volvos kundsupport fick jag veta att det är inte alla bilmodellerna/varianterna som har möjlighet att få detta i dagsläget.
Verkstädernas datorsystem är ännu inte uppdaterade med de senaste mjukvarorna, trots att uppgraderingspaketet finns på Volvos tillbehörswebb.

Så det är en soppa.... :)
av uniformerad
least skrev: mån 17 dec 2018, 15:22 Uppdatering.

Efter liten pratstund med Volvos kundsupport fick jag veta att det är inte alla bilmodellerna/varianterna som har möjlighet att få detta i dagsläget.
Verkstädernas datorsystem är ännu inte uppdaterade med de senaste mjukvarorna, trots att uppgraderingspaketet finns på Volvos tillbehörswebb.

Så det är en soppa.... :)
Bra jobbat Volvo...….
av Hagge310
Min PST säger att det kostar 2700kr att lägga in det som står i tillbehörslistan. Men han kan inte ta fram vad jag redan har installerat. Han bad mig kolla min spec när jag köpte bilen och den säger ju en sak men vad som skiljer mot denna uppdatering är ju oklart. Jag har ju tex BLIS med styrassistans som de säger ingår i nya uppgradering. Så ja, det verkar vara väldigt otydligt, som ni alla redan konstaterat. Ingen kan svara tydligt på vad funktionerna som jag redan har verkligen gör kontra vad jag får för nya funktioner. Märkligt hur svårt det kan vara att svara på det. Jag vill ju gärna veta vad jag får för pengarna utöver vad jag redan har idag. Märkligt vilka stora prisskillnaderna är när vi frågar efter detta, ca 4ggr skillnad. Volvo får nog göra om och göra rätt så det blir tydligt för kunden vad som finns att erbjuda och vad som gäller per enskild bil.

Skickat från min SM-A320FL via Tapatalk

av uniformerad
Hagge310 skrev: mån 17 dec 2018, 19:34 Min PST säger att det kostar 2700kr att lägga in det som står i tillbehörslistan. Men han kan inte ta fram vad jag redan har installerat. Han bad mig kolla min spec när jag köpte bilen och den säger ju en sak men vad som skiljer mot denna uppdatering är ju oklart. Jag har ju tex BLIS med styrassistans som de säger ingår i nya uppgradering. Så ja, det verkar vara väldigt otydligt, som ni alla redan konstaterat. Ingen kan svara tydligt på vad funktionerna som jag redan har verkligen gör kontra vad jag får för nya funktioner. Märkligt hur svårt det kan vara att svara på det. Jag vill ju gärna veta vad jag får för pengarna utöver vad jag redan har idag. Märkligt vilka stora prisskillnaderna är när vi frågar efter detta, ca 4ggr skillnad. Volvo får nog göra om och göra rätt så det blir tydligt för kunden vad som finns att erbjuda och vad som gäller per enskild bil.

Skickat från min SM-A320FL via Tapatalk
Jag fick nyligen bilen uppgraderad, fick alla fyra funktionerna till en kostnad av 663 kr. 2700 kr är det högsta priset jag har sett, verkar orimligt högt nästan.
av uniformerad
KenZoo skrev: mån 17 dec 2018, 18:23 Nu har jag en s90 T4 momentum advance -18 lagerbil...,

Är detta något för mig ? Vad får jag ut ?

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Svårt att säga vad du får ut av det då inte ens Volvo själva verkar kunna säga vad det finns i respektive bil. För oss var det ett självklart tillägg, änne lite högre säkerhet till en inte allt för stor kostnad.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 37
Framvagnsbalk Volvo 240

Upptäckte att framvagnsbalken är trasig[…]

Jag blev insåld på Tershine så j[…]

@batmac , Inte illa alls och den ser ju bra ut- M[…]

V90 Meka själv