Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KrilleW
JanneP77 skrev:
KrilleW skrev:
perhall skrev:Den här var intressant.. http://www.mestmotor.se/automotorsport/ ... ar-favorit

Ja, det bekräftar ju bara det jag sagt.
Undrar vad de utvärderat i detalj? Lite underligt att BMW:n anses vara den bästa polisbilen men ändå föredrar man XC70:n. Är BMW:n då verkligen bäst??
Poängen för utryckningskörning t ex; Både XC70 och BMW får 9 poäng men i texten står att BMW:s "...stolar är för skålade och godkänns inte för polisbilar"". Hur kan den då få 9 poäng?
Tycker testresultaten är ganska detaljerade. Kolumnen till vänster står ju exakt vad man testat. BMW har väl fått en 9:a då den i det stora hela har mycket bra egenskaper vid utryckning, men att sätena är ett minus. Jag tycker personligen att det är ett skämt att de flesta Passaterna levereras med skålade sportstolar, vilket gör det oerhört svårt att sitta bekvämt med utrustning i bältet.

BMW har fått bäst resultat i vägegenskaper, men XC70 vinner i det stora hela om man ser till allt runtomkring som också är viktigt.
av KrilleW
valln skrev:Jag har hört ett vittne som menar att det inte är lätt att få tag på reservdelar när E-klass-mercan börjar blir uppemot 10 år gammal, stämmer det??

Däremot för Volvo är det inga problem att få tag på reservdelar när bilen är över 15 år.
Det känns rätt orelevant i den här diskussionen :)
Användarvisningsbild
av jcartel
Hur skulle XC60 klara sig som polisbil tror ni? För- och nackdelar?
av KrilleW
jcartel skrev:Hur skulle XC60 klara sig som polisbil tror ni? För- och nackdelar?
Fördelar: jävligt snygg polisbil 8)
Nackdelar: utrymme, Betydligt vingligare eftersom den är högre
av kmi
Ont om plats på baksätet til bovarna
jcartel skrev:Hur skulle XC60 klara sig som polisbil tror ni? För- och nackdelar?
av Exyzäta
kmi skrev:Ont om plats på baksätet til bovarna
Det är bara bra att de får vänja sig med litet utrymme.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
perhall skrev:Det är du, men är märkligt när en moderator kommer med ounderbyggda uppgifter när andra vill ha faktabaserade saker på forumet..
Vad är det som säger att jag inte kommer med fakta? Måste det finnas på papper för att det ska vara fakta?
Användarvisningsbild
av jcartel
kmi skrev:Ont om plats på baksätet til bovarna
Är XC60 trängre än XC70/V70 alltså?
Trodde jag inte, är ju en större bil :)
av perhall
KrilleW skrev:
Fördelar: jävligt snygg polisbil 8)
Nackdelar: utrymme, Betydligt vingligare eftersom den är högre
XC60 är ju trängre än XC70 men vingligare? Jag har snarare fått intrycket att XC60 är stabilare än XC70. Men beror nog på vilka hjul man kört med...
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 22
Fel centerhögtalare?

Det ska sitta ett 12-kanaligt H/K slutsteg under p[…]

12V-uttaget i mittkonsolen.

Hej! Hur löste det sig för dig? Har exak[…]

230fk går snålt