Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

fjohan82 skrev:Detta är lilla skärmen:
Bild
Ja där är den samt den 8 tums förar skärmen som är standard. Vad behöver jag för att få navi i förar displayen. Vilket tillval är det? Bara navigation eller?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
oykkh skrev:
fjohan82 skrev:Detta är lilla skärmen:
Bild
Ja där är den samt den 8 tums förar skärmen som är standard. Vad behöver jag för att få navi i förar displayen. Vilket tillval är det? Bara navigation eller?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Åtminstone Momentum (eller varför inte varianten Business Advanced) behöver du gå upp till för att få 12,3 tums förardisplay med karta, mediainformation mm mellan hastighets och varvräknaren. Vissa tillval går inte att göra på Kinetic.
PS: i det lilla instrumentets höra del kan det enligt manualen visas navigationsinformation. Antar att det är turn by turn-informationen som visas där. Hela manualen finns t ex här; https://carmanuals2.com/get/volvo-v90-2 ... nual-91424
Zanetti skrev:
philipsguy skrev:Kolla i BDV på beskrivningen av vad som ingår i Inscription utöver Kinetic och Momentum där står det att performance och lilla displayen är standard det var därifrån jag copy pasteade. Hoppas jag har fel. :D
Kan du länka till varifrån du fick den beskrivningen? På alla ställen jag kollar så står det 9 tum.
Bild
Bygg din Volvo bör ha fel på infon om V90 kinetic. Det är när du klickar på (i) bredvid inscription under utrustningsnivå den förmodat rätta informationen visas. Kollar du på S90 Kinetic står det också 6,5" touchskärm.
Men i V90 Kinetic businesserbjudandet står det att High Performance och 9" touch ingår i kinetic. Mycket motsägande information. För oss som bara sitter med bygg din Volvo blir det omöjligt att ge rätt svar, kolla med din återförsäljare (hoppas de inte är lika förvirrade!)
Har funderat en del kring storkek på skärmar och online/offline Navigation och min uppfattning är följande:

9" touch är den display som sitter i mittkonsolen. Även kallad CCD (Center Console Display) Jag tror att man tänkt ha en mindre CCD storlek från början i t.ex Kinetic men ångrat sig. Vad kunnat läsa mig till och bekräftat med säljare till så är är 9" CCD standard i alla utrustningsnivåer.

Förardisplayen (även kallad DIM, "Driver Information Module") är den som du har hastighetsmätare etc placerad i och den har storleken 8" som standard i de lägre utrustningsnivåerna. Du kan uppgradera denna till en 12,3" DIM om det inte är standard från vissa (alla?) utrustningsnivåer.

När det sedan gäller Navigation finns två utföranden Sensus Navigation och Navigation-Internetkartor. Dessa är offline respektive online

Sammanfattningsvis då, vad jag förstår så kan du köra internetkartor med uppkoppling t.ex via din telefon och få upp dessa i CCD. ( 9" mittkonsolen)
Däremot, om du även vill ha kartor i DIM måste du ha 12,3" skärmen samt även ha offlinekartorna (dvs Sensus Navigation)
Detta enligt NCT 16w17-24 dokumentet.
dfa skrev:Har funderat en del kring storkek på skärmar och online/offline Navigation och min uppfattning är följande:

9" touch är den display som sitter i mittkonsolen. Även kallad CCD (Center Console Display) Jag tror att man tänkt ha en mindre CCD storlek från början i t.ex Kinetic men ångrat sig. Vad kunnat läsa mig till och bekräftat med säljare till så är är 9" CCD standard i alla utrustningsnivåer.

Förardisplayen (även kallad DIM, "Driver Information Module") är den som du har hastighetsmätare etc placerad i och den har storleken 8" som standard i de lägre utrustningsnivåerna. Du kan uppgradera denna till en 12,3" DIM om det inte är standard från vissa (alla?) utrustningsnivåer.

När det sedan gäller Navigation finns två utföranden Sensus Navigation och Navigation-Internetkartor. Dessa är offline respektive online

Sammanfattningsvis då, vad jag förstår så kan du köra internetkartor med uppkoppling t.ex via din telefon och få upp dessa i CCD. ( 9" mittkonsolen)
Däremot, om du även vill ha kartor i DIM måste du ha 12,3" skärmen samt även ha offlinekartorna (dvs Sensus Navigation)
Detta enligt NCT 16w17-24 dokumentet.
Det du skriver låter som det troligaste scenariot. Det vore oerhört märkligt om det är skrivfel på alla andra ställen, förutom när man klickar på "info" på inscription och sedan kollar under rubriken "basutrustning". På alla andra ställen jag har läst på (och även min offert) så står det 9 tum.
dissonans skrev:Var kommer bilden ovan ifrån? Den visar ju en 6
5" ccd i mittkonsollen.
Hittade den på följande sida: http://home.autodo.de/sv/goettgens_vol/ ... 70425.html
Funderar på om detta utförande är Kinetic i Tyskland och att Sverige har ett annat utförande på denna utrustningsnivå...
fjohan82 skrev:
dissonans skrev:Var kommer bilden ovan ifrån? Den visar ju en 6
5" ccd i mittkonsollen.
Hittade den på följande sida: http://home.autodo.de/sv/goettgens_vol/ ... 70425.html
Funderar på om detta utförande är Kinetic i Tyskland och att Sverige har ett annat utförande på denna utrustningsnivå...
Testade att bygga en V90 i tyska konfiguratorn och det verkar nu vara en större skärm även för Kinetic.
Jag gissar så här: V90 släpptes tidigare för konfiguration i Tyskland än i Sverige. Någon gång i samband med det så ändrade man sig och tog beslut om en 9" display i alla bilar (och inte 6,5" som var tanken förut)
oykkh skrev:Om man bara lyssnar på FM radion som jag gör. Är lite gammal av mig så jag kör inga usb eller Spotify i bilen. Skulle ni rekommendera mig att ta den som är standard?? Sen undrar jag ni som beställt, är det 6,5 tum eller 9 tum som är standard i Sverige. Står lite olika på Volvos hemsida.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Du måste ju börja lyssna på DAB istället, jag lyssnar typ aldrig på FM numera eftersom DAB låter så mycket bättre...
Ok tack alla för er hjälp. Då ska jag begära in en offert på en v90 momentum med buisness avancerad samt navigation, 360 graders kameran och park assistans.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 48
Service Peugeot 107 2007

Har idag fått klart att dom verkligen skicka[…]

Byte Xenon V70 -08

Misstänker att det är det man får […]