Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
dfa skrev:
V9097 skrev:Vet någon om det finns andra fälgar som passar V90 Cross Country? Tex Bor
Beror på vad du menar med passar. Alla nuvarande fälgar till 70 och 60 serien har ET55 och till V90 varierar det mellan ET42 till ET47,5 beroende på storlek.
Det är ju helt personligt, men jag köper inte en bil för över 300 tusen för att sedan sätta på fälgar som inte är helt anpassade för bilen.
För mig känns det lite bakvänt. Men för att svara på din fråga så tror jag att Bor går att få på om man vill.
Tack för svar :D Jag håller med dig, jag gillar normalt inte heller att mixtra med fälgar från andra modeller. Men de 19" som erbjuds i konfiguratorn ser bara för risiga ut. Det finns en OK 20" bland tillbehörsfälgarna, men de kostar 27.000 extra. En snygg 19" bland standardfälgarna saknas verkligen.

Nu när jag smält intrycken lite kanske det bara är att konstatera att V90 CC inte är något för mig, det är för många saker i designen jag stör mig på. Nu ångrar jag plötsligt att jag inte slog till på en XC70 Classic Summum.

-De svarta listerna nere på dörrarna
-Grillen
-Ingen möjlighet att välja linear walnut i inredningen
-Ingen unik klädsel för cross country
-Fälgarna, det finns inget snyggt alternativ.
-Jag hade gärna haft kromlister runt rutorna, åtminstone som tillval.
-Texten Cross country som är ingjuten i plasten på bakre kofångaren. Ser billigt ut.
-Hasplåt i aluminuim hade jag gillat, den hade kunnat få kosta lite extra.
-Jag hade nog inte valt luftfjädring, men jag förstår att andra stör sig på att det inte går att få luftfjädring runt om.

Jag gillar dock konceptet med en lätt förhöjd kombi med AWD och en aning grövre utseende.
Användarvisningsbild
av V9097
grillchips skrev:
TommyP86 skrev:men jag är fullständigt övertygad om att jag aldrig kommer bli mer lika positivt överraskad av en volvo som när V60 kom.
Framförallt faceliften. Den är OHYGGLIGT snygg och funkar verkligen i alla lägen, färger och utföranden. Ruggigt vass design.
Håller med, och i minst lika hög grad gäller det XC60 facelift.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Bilarna är ju inte netto prissatta i konfigurationen de som har 7,5 basbelopp kan i princip bygga ihop en bil för ca 375tkr eller lite till, så den kommer nog bli populär.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
V9097 skrev:
Holy Shit, det har du ju rätt i, samme man som ritat alla tre, det är alltså därför som de är lika som bär och allt Volvo-unikt försvann. Det hade jag helt missat...

Han har ju bytt ut grillen på V40 till Skodagrill (dessutom försvann galet nog XC grillen på CC'n) utan att någon har vågat säga till honom, suck!

Nu när du säger det.... Är det han som krånglar till fälgarna också? Det finns ju knappt några snygga fälgar att välja till V90CC (eller V40CC heller för den delen). Grillen på V90CC känns också rätt konstlad, de där små snuttarna av kromlist känns inte så XC-mässiga, jag hade föredragit den vanliga momentumgrillen från V90

Nä vi va ju några stycken som anmärkte på detta vid V40 facelift. Tur att blocket har allt :)
Det är dock synd för Volvo har haft ett relativt bra fälgprogram, nästan så man tror Peter Horbury ligger bakom designen...

Det har nog vridits o vänts nåt grymt på designförslagen med ex fronten/hasplåt och grill
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
patnil68 skrev:Har då redan lyckas bygga min nästa bil, trots att jag inte fått min beställda ännu...Tycker den var riktigt snygg, dock så har den främre skidplaten en konstig form som framhävs mer och onaturligt i de flesta färger. I Bright silver tycker jag blev riktigt snyggt integrerat med skidplaten !
Och profilen av skidplaten kom fram mer naturligt, den återkommer ju också på insidan - i form av den silverfärgade listen på instrumentpanelens framsida :) !
Ja det kanske ska va en ljus bil, gillade den vita vid Öresundsbron av någon anledning.
av BiTu
De enda färger som du kan få full färganpassning på är: electric silver, osmium grey, maple brown, luminous sand, och onyx svart.
av Linqid
BiTu skrev:De enda färger som du kan få full färganpassning på är: electric silver, osmium grey, maple brown, luminous sand, och onyx svart.
Jag testade med vitt (premiumfärgen) och även det gick bra.
av Gorban
keroan skrev:Det här verkar vara nån som hackat sidan...

Bild 56...

http://www.expressen.se/motor/har-ar-vo ... e--v90-cc/
:lol:
av dfa
V9097 skrev: Tack för svar :D Jag håller med dig, jag gillar normalt inte heller att mixtra med fälgar från andra modeller. Men de 19" som erbjuds i konfiguratorn ser bara för risiga ut. Det finns en OK 20" bland tillbehörsfälgarna, men de kostar 27.000 extra. En snygg 19" bland standardfälgarna saknas verkligen.

Nu när jag smält intrycken lite kanske det bara är att konstatera att V90 CC inte är något för mig, det är för många saker i designen jag stör mig på. Nu ångrar jag plötsligt att jag inte slog till på en XC70 Classic Summum.
Ja fälgarna ser inte jättekul ut i konfiguratorn. Om jag skaffar en CC kommer jag nog även att snegla åt fälgarna som erbjuds S/V90 men med andra däck.
Dessutom så även om nya XC90 fälgarna skiljer en del i ET mot S/V90 så tror jag att för en del dimensioner ex 18" är det bara 0,5mm i ET i skillnad vilket hade funkat för mig. Så det finns en del att välja mellan och kommer säkert fler som passar beroende på hur petig man är med ET.

Tycker det är svårt att få en bra känsla för bilen genom konfiguratorn. V90 såg ful ut bakifrån i konfiguratorn men MYCKET snyggare i verkligheten.
Så jag kollar hellre på Youtube klipp på bilarna för att få en känsla får utseendet, och tycker att V90 CC ser bra ut. Tror det kan bli en sån senare. :D
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18

Började med att bilen larmade om låg ba[…]

Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]

Volvo V70 årmodell 2000

Provar kanske Corteco och sparar en slant på[…]