- fre 16 sep 2016, 10:58
Nu när jag smält intrycken lite kanske det bara är att konstatera att V90 CC inte är något för mig, det är för många saker i designen jag stör mig på. Nu ångrar jag plötsligt att jag inte slog till på en XC70 Classic Summum.
-De svarta listerna nere på dörrarna
-Grillen
-Ingen möjlighet att välja linear walnut i inredningen
-Ingen unik klädsel för cross country
-Fälgarna, det finns inget snyggt alternativ.
-Jag hade gärna haft kromlister runt rutorna, åtminstone som tillval.
-Texten Cross country som är ingjuten i plasten på bakre kofångaren. Ser billigt ut.
-Hasplåt i aluminuim hade jag gillat, den hade kunnat få kosta lite extra.
-Jag hade nog inte valt luftfjädring, men jag förstår att andra stör sig på att det inte går att få luftfjädring runt om.
Jag gillar dock konceptet med en lätt förhöjd kombi med AWD och en aning grövre utseende.
V90 T6 Recharge Core Edition
C70 T5 cabriolet
740 GLT 16 Valve -88b
164 1973 (såld)
V90 Cross Country D4 AWD Advanced SE (såld)
XC60 D3 Summum (såld)
V70 D4 Dynamic Edition -13 (såld)
V90 1997 (såld)
PV544 Special II 1960 (såld)
740 GL -87 (såld)
dfa skrev:Tack för svar :D Jag håller med dig, jag gillar normalt inte heller att mixtra med fälgar från andra modeller. Men de 19" som erbjuds i konfiguratorn ser bara för risiga ut. Det finns en OK 20" bland tillbehörsfälgarna, men de kostar 27.000 extra. En snygg 19" bland standardfälgarna saknas verkligen.V9097 skrev:Vet någon om det finns andra fälgar som passar V90 Cross Country? Tex BorBeror på vad du menar med passar. Alla nuvarande fälgar till 70 och 60 serien har ET55 och till V90 varierar det mellan ET42 till ET47,5 beroende på storlek.
Det är ju helt personligt, men jag köper inte en bil för över 300 tusen för att sedan sätta på fälgar som inte är helt anpassade för bilen.
För mig känns det lite bakvänt. Men för att svara på din fråga så tror jag att Bor går att få på om man vill.
Nu när jag smält intrycken lite kanske det bara är att konstatera att V90 CC inte är något för mig, det är för många saker i designen jag stör mig på. Nu ångrar jag plötsligt att jag inte slog till på en XC70 Classic Summum.
-De svarta listerna nere på dörrarna
-Grillen
-Ingen möjlighet att välja linear walnut i inredningen
-Ingen unik klädsel för cross country
-Fälgarna, det finns inget snyggt alternativ.
-Jag hade gärna haft kromlister runt rutorna, åtminstone som tillval.
-Texten Cross country som är ingjuten i plasten på bakre kofångaren. Ser billigt ut.
-Hasplåt i aluminuim hade jag gillat, den hade kunnat få kosta lite extra.
-Jag hade nog inte valt luftfjädring, men jag förstår att andra stör sig på att det inte går att få luftfjädring runt om.
Jag gillar dock konceptet med en lätt förhöjd kombi med AWD och en aning grövre utseende.
V90 T6 Recharge Core Edition
C70 T5 cabriolet
740 GLT 16 Valve -88b
164 1973 (såld)
V90 Cross Country D4 AWD Advanced SE (såld)
XC60 D3 Summum (såld)
V70 D4 Dynamic Edition -13 (såld)
V90 1997 (såld)
PV544 Special II 1960 (såld)
740 GL -87 (såld)