Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

AKarlsson skrev:Jag hade hellre valt sensorer fram än 360 kamera. Jag har bägge i xc90 men tycker sensorerna är mer värda eftersom de varnar så man inte kör in i staket på parkeringsgarage eller så.
En god tanke, men tjuter inte sensorer fram okontrollerat vintertid när man har kört i snöoväder och ska parkera? Nog för att kameralinsen sätts igen, men det innebär inget tjut...
SundanceKid skrev:Den va sjukt dy för vad du får. Jag kan bygga en motsvarande r-design med lite lull för samma pengar
Beror ju på vad för tillval man väljer...

Har fått ett affärsförslag på 420´. Precis samma som för XC60 D4 R-design (i annan tråd).
argasnickaren skrev:Hej fjohan
Måste du ha diesel?
Jag har beställt en t5 r-design med det mesta ink vinterdäck och hamnade under 440 efter rabatt samt hyfsat bra för mitt inbyte
Mvh johan
Med ett snitt på 3200 mil/år känns det mer aktuellt...
patnil68 skrev:
Alexei skrev:Nån som vet om V90 CC kommer i R design med tillhörande färger??? Ville ha bursting blue nämligen.
Inte det, de sade på presskonferensen att CC är ett eget koncept med sitt unika utseende och design. Vill man ha R-Design får man välja en vanlig V90.
Ow, tack, missade det. Dom har antagligen förlorat mig som kund iom att dom vägrar mig den färgen jag vill ha. Vet inte hur dom tänker där riktigt. Blir väl en ny audi eller bmw nästa år istället
Hej!

Fått följande pris vid privatköp. Åsikter på utrustning?

V90 Inscription T5
Klimatpaket
Teknikpaket Pro
Loungepaket
Dragkrok
Tonade rutor
Elman passagerarstol
Volvo on call
CarPlay
360 kamera
18” Vinterhjul
Osmium grå metallic
Gummimattor
Bagagerumsmatta

479 000:-
Spontant känns det som på gränsen till lite låg rabatt. Är ju ändå en bil för över en halv mille
fjohan82 skrev:
AKarlsson skrev:Jag hade hellre valt sensorer fram än 360 kamera. Jag har bägge i xc90 men tycker sensorerna är mer värda eftersom de varnar så man inte kör in i staket på parkeringsgarage eller så.
En god tanke, men tjuter inte sensorer fram okontrollerat vintertid när man har kört i snöoväder och ska parkera? Nog för att kameralinsen sätts igen, men det innebär inget tjut...
SundanceKid skrev:Den va sjukt dy för vad du får. Jag kan bygga en motsvarande r-design med lite lull för samma pengar
Beror ju på vad för tillval man väljer...

Har fått ett affärsförslag på 420´. Precis samma som för XC60 D4 R-design (i annan tråd).

Vet inte hur det blir på den modellen men på mina tidigare bilar har inte framsensorer orsakat detta mer än i undantagsfall. De sitter ju ofta smart placerade så de inte täcks av snö.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 56
Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]

Är den xenonkonverterad med kina-dynga? Dett[…]