Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Det är bara sista åren volvo börjat sälja AWD i stora antal och det förklaras av rabatterna. Innan dess var det D3 Momentum på sin höjd som tjänstebilsbudgeten räckte till på V70.
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Lövet skrev:Det är bara sista åren volvo börjat sälja AWD i stora antal och det förklaras av rabatterna. Innan dess var det D3 Momentum på sin höjd som tjänstebilsbudgeten räckte till på V70.
Exakt dom var tvungen och dumpa priserna för var så många som gick över till passat
Användarvisningsbild
av na96gen
T5 AWD Momentum för 385' borde komma med likt en D4 AWD senare, D3 kommer med..
Användarvisningsbild
av EjS
Är det bara jag som tycker att Volvo har sagt hej till feminint design som MB, Audi och co.

Allt idag är mjuk, rund, biologisk design utan maskulina drag.

Visst - aerodynamik spelar roll - men det är ju bara vissa jänkar kvar som ser ut som en man på hjul. Och numera bara gamla Volvos.
av andersuw
EjS skrev:Är det bara jag som tycker att Volvo har sagt hej till feminint design som MB, Audi och co.

Allt idag är mjuk, rund, biologisk design utan maskulina drag.

Visst - aerodynamik spelar roll - men det är ju bara vissa jänkar kvar som ser ut som en man på hjul. Och numera bara gamla Volvos.
Volvos logga är ju rund, dock ändå definitivt maskulin. ;-)
Användarvisningsbild
av EjS
Ja där har du en poäng. Det är fallos symbol - så lite är kvar.

I Danmark diskuteras nu om gatorna i en stad måste ha 50/50 flick och pojk namn.

Jamen vad fan är det för sak att lägga tid på?
av Herkulez
Min första reflektion: Startar på 18" hjul och slutar på 21" hjul. Inget negativt... men 850 turbon med värsta sport hjulen -94 hade 16" (eller ja bortsett från Titan 17"") . V70 my 16 startar på 16". Trenden håller i sig :-)-) :D ;-//
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Herkulez skrev:Min första reflektion: Startar på 18" hjul och slutar på 21" hjul. Inget negativt... men 850 turbon med värsta sport hjulen -94 hade 16" (eller ja bortsett från Titan 17"") . V70 my 16 startar på 16". Trenden håller i sig :-)-) :D ;-//
Ett axplock ur standardutrustningen:
8" digital förardisplay
Keyless start
17" Aluminiumhjul

Den startar på 17tum inte 18.
av Herkulez
snoddasD5 skrev:
Herkulez skrev:Min första reflektion: Startar på 18" hjul och slutar på 21" hjul. Inget negativt... men 850 turbon med värsta sport hjulen -94 hade 16" (eller ja bortsett från Titan 17"") . V70 my 16 startar på 16". Trenden håller i sig :-)-) :D ;-//
Ett axplock ur standardutrustningen:
8" digital förardisplay
Keyless start
17" Aluminiumhjul

Den startar på 17tum inte 18.
Rätt! Fel av mig...
av Bempo
V90 är en riktigt snygg bil som väcker vill-ha lusten. Harmonisk, tuff, vågar lite extra här och där. Helt klart vinnande alternativ till tyskarna. Bra jobbat Volvo! Ser med nyfikenhet fram mot cross country varianten
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 34

Jag har alltid gjort det själv. Har haft till[…]

Låsa motor och kammar

Vet inte hur vektyget för D5 ser ut eller om […]

Byta torkarblad själv?

tack för alla svar!