Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KrilleW
Kvalitet eller inte. En Merca är knappast dubbelt så bra än XC70, och enligt de flesta poliser så är just XC70 den bästa polisbilen.
Det gör mercan i mina ögon till ett dumt köp om den kostar dubbelt så mycket. Jag ska höra på jobbet med dom som kör
Merca vad de tycker om den. Det jag vet är att bromsarna är "sådär".

Och vad gäller E-klass så är de inte alls speciellt vanliga som ambulanser längre. Kanske finns några få kvar, men idag så kör dom nästan uteslutande bussar. Och det går omöjligt att jämföra en ambulans med hur en polisbil körs.
av kmi
Kör fortfarande ganska många xc70 gen 1 Malmö. Helt sjukt så mycket stryk dom får ta.
Mon icke att Volvo kommer ved et attraktivt pris til myndigheterna samt anpassar bilerne efter polisens önskemål
av KrilleW
kmi skrev:Kör fortfarande ganska många xc70 gen 1 Malmö. Helt sjukt så mycket stryk dom får ta.
Mon icke att Volvo kommer ved et attraktivt pris til myndigheterna samt anpassar bilerne efter polisens önskemål
Gissar att du menar generation 2?

Bild
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Spoiler »
Ska man vara petig var det där den första modellen som hette XC70.
av perhall
XC90_Executive skrev:Vänta lite nu...

Jag jobbar inte på Volvo och jag är lika fri att skriva mina åsikter och erfarenheten som vilken annan medlem som helst.
Det är du, men är märkligt när en moderator kommer med ounderbyggda uppgifter när andra vill ha faktabaserade saker på forumet..
av kmi
Japp mente gen 2.

Gen 3 är 2008 ->
Spoiler »
av KrilleW
perhall skrev:Den här var intressant.. http://www.mestmotor.se/automotorsport/ ... ar-favorit

Ja, det bekräftar ju bara det jag sagt.
Användarvisningsbild
av JanneP77
KrilleW skrev:
perhall skrev:Den här var intressant.. http://www.mestmotor.se/automotorsport/ ... ar-favorit

Ja, det bekräftar ju bara det jag sagt.
Undrar vad de utvärderat i detalj? Lite underligt att BMW:n anses vara den bästa polisbilen men ändå föredrar man XC70:n. Är BMW:n då verkligen bäst??
Poängen för utryckningskörning t ex; Både XC70 och BMW får 9 poäng men i texten står att BMW:s "...stolar är för skålade och godkänns inte för polisbilar"". Hur kan den då få 9 poäng?
Senast redigerad av 1 JanneP77, redigerad totalt 0 gånger.
av valln
Jag har hört ett vittne som menar att det inte är lätt att få tag på reservdelar när E-klass-mercan börjar blir uppemot 10 år gammal, stämmer det??

Däremot för Volvo är det inga problem att få tag på reservdelar när bilen är över 15 år.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 22

Till powerflex behövs bara en större pol[…]

V60 sliter däck bak

Har en v60 CC awd'16. 23 tusen mil. Sliter d&au[…]

Volvo V50, elfel m.m.

@Erik Å , Grejen är att jag tre st m&[…]