Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
Jag stör mig mest på de tunna svarta listerna långt ner på dörrarna, det ser inte klokt ut. Jag gillar mycket bättre XC70 som hade bredare "plankor" längst ner på dörrarna.

Detta ser bara spinkigt och fult ut, jag hade hellre haft kromade som på Inscription eller helt utan. Någon som vet hur listerna sitter fast? Går det att byta utifrån?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
W.A.P.E. skrev:Har du hört talas om Ingenlath? :)
Holy Shit, det har du ju rätt i, samme man som ritat alla tre, det är alltså därför som de är lika som bär och allt Volvo-unikt försvann. Det hade jag helt missat...
av Sharkbait
dfa skrev:
Sharkbait skrev:Hur tror ni beg marknaden kommer att se ut med V90 CC? Mängder med fattigt utrustade V90 CC?
"Dagens nivå på 7,5 basbelopp är 336.000 kronor och även om det inte är någon fast gräns är det ändå här omkring som många företag lägger gränsen för sina förmånsbilar. Den nivån klarar inte nya Volvo V90 Cross Country, instegsbilen D4 AWD med 190 hk dieselmotor kostar från 368.000 kronor med manuell växellåda. Priset stiger till 387.900 kronor med automatlåda."
Det måste väl komma en D3a också, initalt med AWD kanske och sedan rena D3 och D4 utan AWD på samma sätt som XC70n idag.
Sedan har väl många företag ramavtal med rabatter, så jag tror att det kommer att gå att få in en hyffsad V90 CC under 7,5pbb. Annars vore Volvo dumma och det är dom inte. Dom har stenkoll på prissättningen och tjänstebilsmarknaden.

Men varför lanserar man en V90 CC instegsbilen D4 AWD från 368.000 kronor med manuell växellåda. + 19 900kr med automatlåda.
Så direkt på en naken bil så kärvs en rabatt på 32 000/51 900kr för att komma ned till 7,5.
Sedan skall man plocka på lite utrustning. Känns som att det kommer vara extrem rabatt för att få in denna D4 AWD eller så blir den som en Audi man får märket men fattigt utrustad.
av Sharkbait
VolvoB20 skrev:
Sharkbait skrev:Hur tror ni beg marknaden kommer att se ut med V90 CC? Mängder med fattigt utrustade V90 CC?
"Dagens nivå på 7,5 basbelopp är 336.000 kronor och även om det inte är någon fast gräns är det ändå här omkring som många företag lägger gränsen för sina förmånsbilar. Den nivån klarar inte nya Volvo V90 Cross Country, instegsbilen D4 AWD med 190 hk dieselmotor kostar från 368.000 kronor med manuell växellåda. Priset stiger till 387.900 kronor med automatlåda."
368.000 - 12% ramavtal = 323.000 det är gott och väl inom ramen.
Då klarar instegsbilen 7,5 men mer utrustningen än instegsutrustningen då?
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
VolvoB20 skrev:
Holy Shit, det har du ju rätt i, samme man som ritat alla tre, det är alltså därför som de är lika som bär och allt Volvo-unikt försvann. Det hade jag helt missat...
Han har ju bytt ut grillen på V40 till Skodagrill (dessutom försvann galet nog XC grillen på CC'n) utan att någon har vågat säga till honom, suck!
Användarvisningsbild
av V9097
W.A.P.E. skrev:
VolvoB20 skrev:
Han har ju bytt ut grillen på V40 till Skodagrill (dessutom försvann galet nog XC grillen på CC'n) utan att någon har vågat säga till honom, suck!
Nu när du säger det.... Är det han som krånglar till fälgarna också? Det finns ju knappt några snygga fälgar att välja till V90CC (eller V40CC heller för den delen). Grillen på V90CC känns också rätt konstlad, de där små snuttarna av kromlist känns inte så XC-mässiga, jag hade föredragit den vanliga momentumgrillen från V90

Vet någon om det finns andra fälgar som passar V90 Cross Country? Tex Bor
av dfa
V9097 skrev:Vet någon om det finns andra fälgar som passar V90 Cross Country? Tex Bor
Beror på vad du menar med passar. Alla nuvarande fälgar till 70 och 60 serien har ET55 och till V90 varierar det mellan ET42 till ET47,5 beroende på storlek.
Det är ju helt personligt, men jag köper inte en bil för över 300 tusen för att sedan sätta på fälgar som inte är helt anpassade för bilen.
För mig känns det lite bakvänt. Men för att svara på din fråga så tror jag att Bor går att få på om man vill.
av BennyL
Det är väldigt många privata företag som bara har 7,5pbb som grundläge, men att man sedan får välja lite mer fritt mot bruttolöneavdrag så den kommer att bli vanlig som säljarräcer!
Me like! liknar min V60CC i många detaljer, fast en go del större!
Användarvisningsbild
av TommyP86
Ang Ingenlath. Nog för att Steve Mattin kanske inte alltid gjorde saker "som sej bör", men jag är fullständigt övertygad om att jag aldrig kommer bli mer lika positivt överraskad av en volvo som när V60 kom.
Ingenlath gubbar till det rätt bra, men så tilltalar det också en betydligt mer köpstark grupp.
Användarvisningsbild
av grillchips
TommyP86 skrev:men jag är fullständigt övertygad om att jag aldrig kommer bli mer lika positivt överraskad av en volvo som när V60 kom.
Framförallt faceliften. Den är OHYGGLIGT snygg och funkar verkligen i alla lägen, färger och utföranden. Ruggigt vass design.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 18

Började med att bilen larmade om låg ba[…]

Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]

Volvo V70 årmodell 2000

Provar kanske Corteco och sparar en slant på[…]