Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är det inte så att många här är volvoanställda också? Det ger per automatik 10% (om jag minns rätt). Sedan verkar det vara en del tjänstebilar som tas ut med diverse ramavtal också, tycker bara ett fåtal här är privatköp.
mickeolsson70 skrev:Så här dagen innan CC visas sitter man ju och funderar på en sån, har någon en lite mer kvalificerad gissning (eller insideinfo) på pristillägg och leveranstider på dessa? Det blir ju rena spekulationer, jag vet, men ändå.....
Självklart kan jag gissa :-) Jag tror 15000 över motsvarande V90, eller möjligen 20.000 mer. Jag tror också att V90 CC inte kommer erbjudas som D3, och inte som Kinetic. V90 CC D4 AWD Momentum automat skulle i så fall hamna på kring 410' i listpris.

Jag baserar min gissning på att V60 CC kostar 10.000 mer än V60. Men V90 är en ny modell, så Volvo passar nog på att ta lite mer betalt.
[quote="mickeolsson70"]
Jag kan inte annat än förundras över de fina rabatter vissa får

Om man har en inbytesbil är rabattsatserna är ganska ointressanta, det är ju nettopriset som gäller. Fick själv en offert där rabatten uppgick till ca 11% men eftersom den försäljaren gav 25000 kr mindre för min BMW än en försäljare som endast rabatterade till ca 8% blev det denne som fick göra affär.
Jag fick mina 12,5% efter mycket tjöt under en långdragen process. Beställde i slutet av mars och fick ca 9% och var hyfsat nöjd. Sen under tiden har jag fixat till klimatpaket + VOC för 5000 så där blev ju ytterligaren 8000 rabatt sen har jag dealat en del med fälgar som gjorde att jag bara behövde lägga 5k extra utöver 19" tillvalet för 21". Fått med tygmattor och lite annat.

Köper privat utan inbyte.
V9097 skrev:Självklart kan jag gissa :-) Jag tror 15000 över motsvarande V90, eller möjligen 20.000 mer. Jag tror också att V90 CC inte kommer erbjudas som D3, och inte som Kinetic. V90 CC D4 AWD Momentum automat skulle i så fall hamna på kring 410' i listpris.

Jag baserar min gissning på att V60 CC kostar 10.000 mer än V60. Men V90 är en ny modell, så Volvo passar nog på att ta lite mer betalt.
Hade mina funderingar i dom trakterna också, får väl se i morgon om det är något värt att fundera på, det lär ju ryka motsvarande kostnad i utrustningsväg... :(
zweistein skrev: Jag kan inte annat än förundras över de fina rabatter vissa får
Om man har en inbytesbil är rabattsatserna är ganska ointressanta, det är ju nettopriset som gäller. Fick själv en offert där rabatten uppgick till ca 11% men eftersom den försäljaren gav 25000 kr mindre för min BMW än en försäljare som endast rabatterade till ca 8% blev det denne som fick göra affär.
Jo, det är ju mellanpriset som är det enda viktiga. Jag kommer att göra ett rent köp utan inbyte dock. Det blir till att traggla på Blocket med alla "kompisar" men med leveranstiderna blir det ju gott om tid...

Djungelbrand skrev:Jag fick mina 12,5% efter mycket tjöt under en långdragen process. Beställde i slutet av mars och fick ca 9% och var hyfsat nöjd. Sen under tiden har jag fixat till klimatpaket + VOC för 5000 så där blev ju ytterligaren 8000 rabatt sen har jag dealat en del med fälgar som gjorde att jag bara behövde lägga 5k extra utöver 19" tillvalet för 21". Fått med tygmattor och lite annat.

Köper privat utan inbyte.
Då stämmer det lite bättre med min bild av det hela. Kan tänka mig att man i mars var mer benägen att sälja de första bilarna än idag när det nästan är köer utanför säljbåsen... VoC kampanjen avslutades väl tidigare i somras så den kan jag glömma. Beträffande hjulen tänkte jag att 19" kan räcka med tanke på komfort (man blir ju inte yngre...)
grillchips skrev:Är det inte så att många här är volvoanställda också? Det ger per automatik 10% (om jag minns rätt). Sedan verkar det vara en del tjänstebilar som tas ut med diverse ramavtal också, tycker bara ett fåtal här är privatköp.
Så kan det mycket väl vara, det ger ju en lite skev bild av rabatt läget. Kanske ska flytta till Götet och ta anställning....? :roll:
fjohan82 skrev:Funderar på att skicka denna, V90 D3 AWD. Dock inte alls lika "häftig", "rolig" och lika mycket i utrustningsväg som den XC60 jag skickade tidigare... ??:-/
Svårt...

http://www.clickredirect.com/mailimg/vo ... 1a9208.pdf

Du har ändå fått med en hel del godis. Hade jag specat V90 för samma pengar hade jag tagit bort några saker i tillvalslistan, och istället satsat på nappaläder amber. Men det är ju bara en smaksak vad man prioriterar.
fjohan82 skrev:Funderar på att skicka denna, V90 D3 AWD. Dock inte alls lika "häftig", "rolig" och lika mycket i utrustningsväg som den XC60 jag skickade tidigare... ??:-/
Svårt...

Bra spec tycker jag. Men vad ska du med kompass i backspegeln till när du har navigation? Det är ju mest för amerikaner som kör omkring bland skyskrapor och har svårt att hålla reda på vilket håll de kör åt.
V9097 skrev:
Svårt...

Du har ändå fått med en hel del godis. Hade jag specat V90 för samma pengar hade jag tagit bort några saker i tillvalslistan, och istället satsat på nappaläder amber. Men det är ju bara en smaksak vad man prioriterar.
Så sant. Jag har inte läder/skinn i min nuvarande och det fungerar bra då jag i princip alltid åker själv (baksätet är använt 5 gånger på snart 6 år). Sen kan man tycka vad man vill om intryck och hur exklusivt det är...
Gorban skrev:
Svårt...

Bra spec tycker jag. Men vad ska du med kompass i backspegeln till när du har navigation? Det är ju mest för amerikaner som kör omkring bland skyskrapor och har svårt att hålla reda på vilket håll de kör åt.
Jag har det på min nuvarande och har haft nytta av det flera gånger, framförallt i storstäder (Berlin, Budapest, Bukarest, Prag etc.) där det är svårt för GPSen att hitta signal. En liten kostnad som ger bra hjälp...
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 56

Det var ju en basal frågeställning, h&a[…]

Nästa elbil från Volvo?

Neej..jag äger S80 V8 MY2008 och V90CC T5 MY2[…]

Jag förstår inte...att köpa V90CC […]

Visa din semesterbil(d)