Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

EbbevonVolvo skrev:Tror du verkligen på din säljare?? Försvunnit två gånger?? Nä, hon döljer något. Frågan är vad?
Att hon glömde beställa första gången ;)
Lövet skrev:
EbbevonVolvo skrev:Tror du verkligen på din säljare?? Försvunnit två gånger?? Nä, hon döljer något. Frågan är vad?
Och andra gången? Annars borde den kommit vid det här laget!
Nä, bilsäljare ljuger om dom måste, det ingår i arbetsbeskrivningen.

Har själv precis haft en "dust" med en bilsäljare där jag lagt 1000 kr på en förbeställning av en bil som ska presenteras i det närmaste. Var i kontakt med den svenske generalagenten för att få lite info som skulle ha kommit till mig.
Inte var där lagd någon förbeställning inte... Vilka sagor den bilförsäljaren drog. Nu får jag leta något annat.
EbbevonVolvo skrev: fre 13 aug 2021, 22:44
Tror du verkligen på din säljare?? Försvunnit två gånger?? Nä, hon döljer något. Frågan är vad?
Jo jag tror ’na än så länge. Finns liksom ingen anledning dra ut på överlämnandet till mig. Min V90 T6 Recharge har stått där i bilhallen nu i över en vecka (och före dess parkerad på deras bakgård i två veckor) och gjort ”reklam” för V90. Det skulle väl vara det då att de tycker bilen är så snygg den är en ”magnet” för folk i bilhallen på jakt efter ny ny v90… :-D
Det köper jag. Nu kom jag på en ide: Jag får ringa min försäljerska och fråga vad bilen har för reg.nr och sen beställer jag nya reg.skyltar själv hos Transportstyrelsen. När de kommit efter nån dag knallar jag iväg till bilhallen med skyltarna under armen och säger till försäljerskan: nu är jag här och vill hämta min V90, se vad jag har med mig ! Vad tror ni om den planen? ;-)
/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
Lövet skrev: fre 13 aug 2021, 23:04
Försäljerskan är inte så gammal än så glömskan borde det inte vara tycker jag. Unga senila är väl inte så vanligt tror jag. :x Rutinerna vad som måste göras när en nybeställd bil inkommer måste väl sitta i ryggmärgen för en erfaren säljare som damen i fråga som nog säkert jobbat som säljare i minst 20 år hos den här återförsäljaren. Kan kanske varit nån person på administrationen som handgripligen beställer reg.skyltar hos den här återförsäljaren som blivit en ”glömmabortsson”. Tror lite mer på det i så fall, än så länge. :x
/Bo
EbbevonVolvo skrev: fre 13 aug 2021, 23:56
Lövet skrev:
Och andra gången? Annars borde den kommit vid det här laget!
Nä, bilsäljare ljuger om dom måste, det ingår i arbetsbeskrivningen.
Vad heter det nu igen:
En gång [glömska] är ingen gång, två gånger är en (o)vana, tredje gången är… ja vad? Senilitet? :x Sjukdom i så fall och det får man ha tålamod med.
Man skall nog ge folk chans rätta sig eller till nåt några gånger i alla fall. Men blir det en tredje gång då får jag nog börja dra örona åt mig för då börjar det bli lite ”spooky” även för mig. :-o
Då får jag ta till plan B.
/Bo
bem skrev:
EbbevonVolvo skrev: fre 13 aug 2021, 22:44
Tror du verkligen på din säljare?? Försvunnit två gånger?? Nä, hon döljer något. Frågan är vad?
Jo jag tror ’na än så länge. Finns liksom ingen anledning dra ut på överlämnandet till mig. Min V90 T6 Recharge har stått där i bilhallen nu i över en vecka (och före dess parkerad på deras bakgård i två veckor) och gjort ”reklam” för V90. Det skulle väl vara det då att de tycker bilen är så snygg den är en ”magnet” för folk i bilhallen på jakt efter ny ny v90… :-D
Det köper jag. Nu kom jag på en ide: Jag får ringa min försäljerska och fråga vad bilen har för reg.nr och sen beställer jag nya reg.skyltar själv hos Transportstyrelsen. När de kommit efter nån dag knallar jag iväg till bilhallen med skyltarna under armen och säger till försäljerskan: nu är jag här och vill hämta min V90, se vad jag har med mig ! Vad tror ni om den planen? ;-)
/Bo
Det är bara ägaren till bilen som kan beställa skyltar till den, så eftersom den ännu inte är skriven på dig så går inte det. :-)
EbbevonVolvo skrev: lör 14 aug 2021, 11:26 Det är bara ägaren till bilen som kan beställa skyltar till den, så eftersom den ännu inte är skriven på dig så går inte det. :-)
Jädrans då sitter jag i rävsax. Jag får sitta lugnt i båten då och se var den för mig, förhoppningsvis till bilen (med skyltar på). ;-)
/Bo
Om bilen har ett regnummer (det får den på väg från fabrik) så borde det gå att göra ägarbyte till dig så kan du beställa skyltarna efteråt som privatperson. Men då kan du inte använda bilen lagligt ändå förrän de kommit. Men då vet du i alla fall att de är beställda ;-)
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 32

Jag skulle ta bort minus på batteriet innan

Hjälp med Vida

Hej, Har en kod ( motorstyrning service erfordras[…]

Det var läckage i den gamla styrväxeln p[…]

Är det en 4 cyl D4 så sitter den nedanf[…]