- tor 15 sep 2016, 22:22
#1109806
Det var åtminstone så det förklarades i Auto Motor & Sport nyligen.[/quote]
Men Volvo er jo ingen "vanlig" bil länger...
Enligt Vi Bilägare kommer inte V90CC som laddhybrid/T8, och for en nordmann er det ekstra tråkig då den ville passa det norska afgiftssystemet mycket bra. XC90 T8 har blivit en hit her, og mange har nok ventat på V90CC, och då som T8.
Norway skrev:att motorhuven inte er dragit helt fram til grillen, ref. XC90Det ser likadant ut på i princip alla "vanliga" bilar, det har tydligen med försäkringskrav att göra. Vid enklare olyckor i låg fart så får det inte vara för dyrt att byta fronten, vilket det lätt blir om det är "en enhet". XC90 och andra SUV:ar är högre och skadorna blir därför inte lika illa i låg fart.
Det var åtminstone så det förklarades i Auto Motor & Sport nyligen.[/quote]
Men Volvo er jo ingen "vanlig" bil länger...

Enligt Vi Bilägare kommer inte V90CC som laddhybrid/T8, och for en nordmann er det ekstra tråkig då den ville passa det norska afgiftssystemet mycket bra. XC90 T8 har blivit en hit her, og mange har nok ventat på V90CC, och då som T8.