Moderator: Moderatorer
ansjo skrev: ↑fre 17 feb 2023, 10:44 Är detta något som drabbat lite nyare XC90 T8? Är på gång att beställa ny bil och valet står mellan XC90 och XC60, men då jag drabbades av vibrationer på en V90 CC för några år sedan är jag lite fundersam…?Vi hade en V90CC innan med dessa problem, som dock löstes. Har idag en XC90 t8 utan problem. Är ju dock en annan typ av drivlina. Nu är problemet mer Google
sudija skrev: ↑lör 18 feb 2023, 09:05 Hej! Har en v90 D4 2019 7.000 mil med exakt samma problem som många. Vibrationer som känns tydligast i sätet i en upp/ned rörelse och det är ej körbart i 120+ på grund av vibrationerna. Nu när man läst tråden så känner jag nog för att sälja bilen istället för att fortsätta felsöka.. har själv lämnat in den för felsökning på Rejmes men de hittar såklart inga fel och problemen är detsamma med vinterhjul och sommarhjul 18”. Både balansering och hjulinställning är gjord…Du har väl en bra köpare om den firman säger att de inte hittar några fel på bilen. Då kan de svårligen dra av nåt på priset om du säljer till dem? Vissa nyare Volvo kan man nog säga har en produktegenskap att de vibrerar i olika hastigheter? Min V90 MY22 har dock inga sådana produktegenskaper tack och lov. Men den har å andra sidan Google infotainment och det är absolut inget tack och lov. Personligen skulle jag nog byta bil om jag hade en bil som vibrera som din. Inge kul i längden även om man kanske mest kör under 120 km/h på svenska vägar, så visst skulle jag stå ut med en sån bil eftersom hastigheten på vägarna inom en radie på 5-6 mil där jag bor bara är 80 km/h och jag kör sällan på motorväg numera.
Helt rätt!! Att bygga den har i detta fall i[…]