Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HankR
Hallå!
Plockade ut en ny V90 förra veckan som idag saknat all uppkoppling, Google maps, Spotify etc. har inte fungerat. Testat med att starta om genom att hålla inne hemknappen men utan framgång. Om felet kvarstår så får det givetvis bli ett besök hos ÅF. Finns det någon annan variant till omstart av systemet än hemknappen?
Användarvisningsbild
av bem
HankR,
Har du anslutit bilen till Telekom Hot Spot Drive (och Goggle konto)?
Om inte gör det dvs. skapa ett Hot Spot Drive konto, skapa ett Goggle konto, och anslut sen med kontona i bilens inställningar.
Kommer nog funka sen.
Så gjorde jag med min V90 MY22 när den var ny och det funka.
av HankR
Tack Bem, hot spot drive löste problemet! 👍 Lite anmärkningsvärt att detta inte framgick vid leverans men så kan det vara. Ha en fin kväll!
Användarvisningsbild
av bem
Det var samma när jag hämta min V90, inte ett pip om Hot Spot Drive och dess funktion. Men jag hade som tur var läst om att detta gratis internetabonnemang för Volvon följde med nya Volvobilar. Så det första jag gjorde efter att ha hämtat nya bilen var att skapa Hot Spot Drive konto och sen ansluta med kontot i bilens inställningar. Mitt befintliga Google-konto använde jag också i bilen. Har fungerat klanderfritt sen 21 aug. -21 när jag hämta bilen från min Volvoåterförsäljare.
Användarvisningsbild
av bem
HankR skrev: lör 26 feb 2022, 09:14 Felet kom åter idag, får bli ett besök hos ÅF. Första intrycket av bilen är lite sådär..
Kolla vad du har för mjukvaruversion i din V90. Senaste är 1.10, som kom ganska nyligen.
Centerdisplayen, Inställningar, Mjukvarauuppdatering.
Uppdatering OTA (over the air) är inte säkert det funkar (gör det inte på min V90 MY22) och vissa uppdateringar får man inte OTA utan man måste få installerat hos sin Volvoverkstad.
Du har bra utgångsläge nu i alla fall, du har Hot Spot Drive konto inknappat i bilens inställningar och har funkat.
Min erfarenhet med min V90 MY22 är att mjukvaran är dess akilleshäl, i alla fall var det det på min från det jag hämta 21 aug -21 ut den tills dec -21 då en uppdatering installerades som rätta till väldigt mycket. Bortsett från mjukvaran har annars bilen varit bra för min del.
Sen kan det ibland ta en stund för t.ex. Spotify att komma igång i bilen, så ha inte för bråttom i det fallet. Google maps har jag inte tänkt så mycket på om det kommer direkt eller kan ta en stund, använder inte Google maps så jätteofta.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]