Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Krollspell
Crankshaft skrev:Jag hade tänkt lägga upp lite bilder, men känner inte att jag vill registrera mig på någon extern bildbank för upload och referens dit. Kan man verkligen inte göra upload direkt till forumet?
Här har du en enkel sida att använda utan någon registrering: http://forumbilder.se/
av Göranson
Crankshaft skrev:Jag hade tänkt lägga upp lite bilder, men känner inte att jag vill registrera mig på någon extern bildbank för upload och referens dit. Kan man verkligen inte göra upload direkt till forumet?
Jodå det fungerar alldeles utmärkt, skriv några rader sen välj förhandsgranska... nedanför textrutan får du då upp alternativet "Ladda upp en bilaga"
Användarvisningsbild
av titanium
När jag beställde T8:an i våras så kunde man välja 21" fälgar men inte nu längre.
Har någon av er som fått er T8:a 21" fälgar monterade?
Står också på tillbehörssidan:
Obs!
Passar inte Twin Engine.
av Nect
Hej!

Ny på forumet och har efter provkörning av XC60 T8 fastnat helt för T8-motorn!
Funderar nu på en V90 T8.

Har läst igenom tråden men tycker den har "döttav". Ni som fått era hur är den?, hur långt kommer ni på en laddning och vad har ni i förbrukning? (Blandad körning).

Inga bilar är roliga att köra längre efter en dag med T8 :lol:
av Mellvid
Off topic;

Man kan nu läsa om Polestar till V90 T8 på deras hemsida, för två veckor sedan försökte jag köpa detta av en Volvo-ÅF i Sthlm. Där har man problem att ladda ned optimeringen till deras servicedatorer och ringer därför Polestar för att fråga.

Man får då reda på att optimeringen ännu inte är släppt, och att det först kommer om 2-5 veckor(!?)

Har någon mer med T8 här inne tittat på polestar till v90 som vet mer?
av rale
Nect skrev:Hej!

Ny på forumet och har efter provkörning av XC60 T8 fastnat helt för T8-motorn!
Funderar nu på en V90 T8.

Har läst igenom tråden men tycker den har "döttav". Ni som fått era hur är den?, hur långt kommer ni på en laddning och vad har ni i förbrukning? (Blandad körning).

Inga bilar är roliga att köra längre efter en dag med T8 :lol:

Har haft bilen (V90 T8) i snart 2 veckor. (”Finaste bilen, alla kategorier, som jag har levererat”, enligt Leveransvärden!). Mest kört lokala resor i tyst gemak och liksom förflyttas sittande i någon finare salong längs landsvägen fram. Tyst och stabilt. Guppen, som man i andra fordon tidigare undvikit, tycks ha försvunnit!
Allmänt så verkar bilen vara helt utan anmärkningar. Allt jag beställde finns där. Dock saknas 2(?) metallnycklar. Har två svarta fyrkanter och en röd (Keyless?). Enligt manualen ska fyrkanten innehålla en reservnyckel i stål. Om ”nyckeln” krånglar ska man plocka fram den dolda nyckel som ligger gömd i fyrkanten, och öppna bilen (och köra) med den. Av ren nyfikenhet kollade jag i en fyrkant, men där fanns ingen nyckel. Inte heller i den röda fyrkanten. I den sista svarta fyrkanten låg en nyckel. Gäller alltså i nuvarande läge att ha rätt fyrkant med sig om den skulle krångla...
Mest negativa med denna bil är den sneda bakrutan. Är det halva kapaciteten på bagageutrymmet jämfört med en Volvo 745:a? (Fast och andra sidan är T8 väl 3 gånger starkare typ). Den sneda rutan blir också väldigt dammig på grusvägar.
Elen räcker ca 4 mil. Beror mycket på hur man kör. Att använda ”B” på rätt ställen återvinner förvånansvärt mycket energi.
Plötsligt en dag rasslade till där framme. Det var motorn. Hade inte hört den förut. Nu senast har jag kört 45mil utan möjlighet att ladda batteriet. Då verkar bilen ha dragit 0.73liter/mil (enligt Volvo On Call). Apropå VOC! Känns som ha hela KGB i fickan. Går t.ex. att se hur fort man körde genom Vingåker i förrgår och hur mycket el som regenererades.
För någon timme sedan provade jag POWER för första gången på riktigt. Var nästan läbbigt. (Bilen är ju dyr). Jag har ju också betalat för Polestar, men den uppgraderingen var inte godkänd vid bil-leveransen. Såg dock på Polestar hemsida nu att V90 T8 är officiell. Undra om man vågar gasa mycket efter uppgraderingen, risken är väl då att det kommer en V90 T8 farandes genom grannes häck!
av rale
Derank skrev:Vad blir effekten med Polestar och hur långt tar man sig i Powerläget?
Innan: 320 hp / 400 Nm Efter: 334 hp / 440 Nm.

POWER funkar till bensinen tar slut. Kanske elen inte räcker hela tiden!? Dock verkar den självladda batteriet extra i POWER-laget ..eller?
Användarvisningsbild
av joel80
Ja, I Powerläget laddar den batterierna under färd.. Så man får aldrig "slut" på batteri då, men förbrukningen blir därefter också. Fast det är lite roligt.. Jag använder det dock bara kortare stunder när man t.ex ska om en tradare på landsväg eller så. :)

Jag har en V60 TE, men gissar att det funkar likadant kring det.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

Det varierar med årsmodeller och när ty[…]

230fk går snålt

Lite dum fråga men är du säker p&a[…]

Hej funderar på att byta ratt, har en MY 201[…]