Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Funderingar på V90 D4 AWD. Inscription och teknikpaket. Någon metallic, har ej bestämt mig. Taklucka, Amber skinn, svart tak (verkar bli det med Amber?) tonade rutor, Voc, 360 kamera, parkeringsassistent fram/bak, eluppvärmda spolarmunstycken, Vad missar jag?

Har även fått erbjudande om en fullutrustad xc60 D5Awd summan -16 med ca 700 mil på mätaren för 350'
Vilken väljer jag?? :)
Skiljer ju lite pengar, ca -100'
vadfinns skrev:Funderingar på V90 D4 AWD. Inscription och teknikpaket. Någon metallic, har ej bestämt mig. Taklucka, Amber skinn, svart tak (verkar bli det med Amber?) tonade rutor, Voc, 360 kamera, parkeringsassistent fram/bak, eluppvärmda spolarmunstycken, Vad missar jag?

Har även fått erbjudande om en fullutrustad xc60 D5Awd summan -16 med ca 700 mil på mätaren för 350'
Vilken väljer jag?? :)
Skiljer ju lite pengar, ca -100'

V90 alla dagar i veckan, en XC60 är ju en gammal bil i grunden...
Har fått en offert på en V90 D5 AWD Inscription, med det mesta i utrustningsväg på ca 600K vilket jag tycker är okej, ca 11% rabatt. Nu råkade jag ha fått syn på att BMW har ett hyfsat erbjudande på 530d Xdrive, vilket gör att man faktiskt utrustningsväg blir likvärdig med en ny V90, dock till ca 50K mer, Volvon är en väldigt finbil och dessutom nyutvecklad men drivlinan känns inte harmonisk, Efter provkörning så upplever BMW's drivlina som mer harmonisk men kanske lite daterad inredning men fortfarande trevlig.

Varför ska man ha så många trevliga funderingar men ansträngande kval vad som är rätt val............
troubleshooter skrev:Har fått en offert på en V90 D5 AWD Inscription, med det mesta i utrustningsväg på ca 600K vilket jag tycker är okej, ca 11% rabatt. Nu råkade jag ha fått syn på att BMW har ett hyfsat erbjudande på 530d Xdrive, vilket gör att man faktiskt utrustningsväg blir likvärdig med en ny V90, dock till ca 50K mer, Volvon är en väldigt finbil och dessutom nyutvecklad men drivlinan känns inte harmonisk, Efter provkörning så upplever BMW's drivlina som mer harmonisk men kanske lite daterad inredning men fortfarande trevlig.

Varför ska man ha så många trevliga funderingar men ansträngande kval vad som är rätt val............
Jag har gjort samma jämförelse. Volvo kan omöjligt slå BMW:s sexa men i övrigt är femserien gammal nu och nästa generation presenteras i höst. Det märks att V90 är en generation nyare. Jag gillar Volvons inredning, infotainmentsystemet och saker som Pilot Assist där BMW inte kan konkurrera med nuvarande generation. Nästa femma blir säkert fin men också dyrare om du ska ha med all utrustning.
Remanis skrev:Jag fick 13.3% på min V90, fullutrustad inscription D5 AWD (utan luftfjädring dock). 20" sommar och 18" vinter.

Gick på 599 500 kr efter alla rabatter.

Köpt privat.
Kan du dela med dig var du fick sån fin rabatt för privatköp?
Undrar iofs om rabatten är extra hög pga dina stora hjul (dom har ju hutlösa priser på fälg).
Alexei skrev:
Remanis skrev:Jag fick 13.3% på min V90, fullutrustad inscription D5 AWD (utan luftfjädring dock). 20" sommar och 18" vinter.

Gick på 599 500 kr efter alla rabatter.

Köpt privat.
Kan du dela med dig var du fick sån fin rabatt för privatköp?
Undrar iofs om rabatten är extra hög pga dina stora hjul (dom har ju hutlösa priser på fälg).
Jag lovade att inte avslöja det då jag fick tjata VÄLDIGT mycket för att få rabatten. Men tjata så får du till slut. Original priset var 727 000 SEK.

Jag betalar bilen kontant, det kanske påverkade rabatten. Men den är som Intro modellen (och den kostar 600 000) så det är inte så galet. Jag valde inte Intro för att jag ville ha blond interiör så dom fick bygga en specialare som motsvarar Intro.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 56
Byte Xenon V70 -08

Som sagt, jag har blivit ombedd att hjälpa ti[…]

Fast nya EX60 för 700 000 kr borde må[…]

Vad är det för plastburk som sitter prec[…]

Lyfta mittkonsolen