Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
Spoiler »
Grattis! Visst är den skön att köra?
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Härliga vagnar! Men jag förstår inte varför alla glömmer side scuff plates.
av Crankshaft
barcusmrandt skrev:Varför inte en V90 t8 då? Behöver du markhöjden?
Den är redan beställd :) , men teoretiskt hade det ju gått att ändra. Härav min fråga.

Ja, lite högre markfrigång hade inte varit fel. Dessutom tycker jag att det ser väldigt snyggt ut med dem lite robustare designen. Jag har en XC70 D5 nu, och gillar den skarpt.

Visst funderade jag på en XC90 T8, men den känns både onödigt stor och dyr för mina behov.

Hmmm, bara som rent tankeexperiment; vad skulle krävas för att bygga om en V90 T8 till en "V90 T8 CC"? AWD har den ju redan. Skulle det därmed räcka med en höjning och div plastdetaljer? Vilka delar skulle krävas, och skulle man kunna köpa dessa som reservdelar?

För att vara tydlig; detta är inget jag tänker ge mig på, utan enbart en lek med tanken....
av barcusmrandt
Kanske jag var lite otydlig, jag menade att fråga varför inte en V90 t8 (inte XC90 t8), men du har redan beställt en CC är det så?
av barcusmrandt
Antar att du skulle behöva dämpare som sitter på CC, de är väl ett par cm längre vad jag förstår. Så undrar jag om är bredare spårvidd på CC än på vanliga CC. De fetare däcken från CC och så naturligtvis plastdetaljerna som du nämner. Är väl annan fronspoiler osv på den också va?
av Crankshaft
barcusmrandt skrev:Kanske jag var lite otydlig, jag menade att fråga varför inte en V90 t8 (inte XC90 t8), men du har redan beställt en CC är det så?
Jag har beställt en "vanlig" V90 T8 AWD. Som sagt, hade det funnits V90 T8 CC så hade jag beställt en så'n (bl a då jag uppskattar den lite högre markfrigången och utseendet). Däremot känns XC90 T8 som lite "overkill" för mina behov.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 33

Ta bort kåpan över motorn och lägg[…]

Det amerikanska företaget Lyten köper No[…]

Srs

Hej alla har en v70n från 01 en vecka efter […]

B230E K-Jetronic 740 till 240