- lör 04 feb 2017, 20:11
Såg maffig ut, där vår leverans endast är några veckor bort. 

V90 CC D4 AWD - 17
Moderator: Moderatorer
AndS skrev:Såg maffig ut, där vår leverans endast är några veckor bort.Den upplevs också (i mitt tycke) maffigare att köra än V90, som känns lite "klenare". V90 känns mer elegant och lyxig, CC känns mer robust och maffig.
Sharkbait skrev:V90 CC har samma, vad annars, kassa design som V90 på bagaget. Helt fantastiskt att man kan göra något så stort så litet för utseendet skull.Den de hade i hallen där jag provkörde hade en delad hundbur monterad, dvs den tog upp halva skuffen. I den fick det nog plats en tax eller något. Ingen stor labrador iaf.
Flajjan skrev:Det är ju en snygg bil, eftersom bilen redan är beställd kan jag lika gärna vänta på att få min och provköra än att provköra någon av Bilias demokärror.Mörkt skinn kunde kvitta då hade jag nöjt mig med halvskinn, till slut valde jag till Amber, dels tycker jag den är snygg sen får man ju svart innertak "gratis", men kan hålla med dig om panelerna, jag hade önskat Linear Walnut men Mesh tyckte jag var trist så det blev det blev den svarta träpanelen.
Tycker det är lite synd på inredningen, att den går i 3 nyanser av mörkgrå.. Hade det funnits lite fler träslag till panelerna att välja på, så man hade får lite mer ljus i inredningen hade det lyft mycket..
Själv valde jag mesh som panel, trist med 5:e bilen med mesh panel, men svart trä kändes sådär upphetsande..
Jag vet att man kan ha det ljusa skinnet, men det är inget alternativ och fortfarande är det mycket nyanser av grå..
Det finns säkert någon bra laminat film man kan limma på panelerna när man tröttnat.. Wrapzone eller liknande företag kan säkert laminera panelerna för en vettig peng :)
rrc54135 skrev:Nån som vet om CZIP (Clean Zon Interior Package) ingår som standard i alla modeller av V90 CC (och V90/S90)?Fick svar av min säljare. Det är standard på 90-serien 8)
Eller är det tillval?
Tyckte jag såg nånstans att det var standard i Volvo från 2017 men har inte lyckats säkerställa det.
Nån som kan detta?