Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
Såg maffig ut, där vår leverans endast är några veckor bort. :wink:
Användarvisningsbild
av fjohan82
AndS skrev:Såg maffig ut, där vår leverans endast är några veckor bort. :wink:
Den upplevs också (i mitt tycke) maffigare att köra än V90, som känns lite "klenare". V90 känns mer elegant och lyxig, CC känns mer robust och maffig.
av Sharkbait
Provkörde en V90 CC D5 AWD som hade allt och lite till.

Samma trevliga förarmiljö som XC90. Gillar mittkonsolen, skärmen, stolarna, HUD m.m. Fick känslan av att man satt lågt i bilen när man använde de yttrebackspeglarna, kanske bara en känsla. Chassiet är styvare än i XC70 enligt mig. Gillar att man kan få ett stort panorama tak än en lite taklucka som på XC70. Bra ljud men tyckte subwoofern kunde prestera mera.

V90 CC har samma, vad annars, kassa design som V90 på bagaget. Helt fantastiskt att man kan göra något så stort så litet för utseendet skull. Nästa totala designflopp är backkameran. Hur kan man ens komma på att ha en fast backkamera när man tar fram det nya flaggskeppet för Volvo? Det mest komiska var när vi lämnade tillbaka nyckeln och utanför bilhallen parkerar en Golf plus och den hade en backkamera som är dold bakom VW märket. Fantastiskt dåligt att Volvo inte kan ta fram en dold backkamera.
Skall man vara glad att Volvo lyckades att få fram elektriskt drag till V90 CC som VW har haft.

Plockar man ihop en V90 CC D5 AWD så blir den 200k dyrare än XC70 D5 AWD Classic. Ja visst rabatter på Classic och ny modell gör den dyrare men 200k.....
Användarvisningsbild
av fjohan82
Sharkbait skrev:V90 CC har samma, vad annars, kassa design som V90 på bagaget. Helt fantastiskt att man kan göra något så stort så litet för utseendet skull.
Den de hade i hallen där jag provkörde hade en delad hundbur monterad, dvs den tog upp halva skuffen. I den fick det nog plats en tax eller något. Ingen stor labrador iaf.
Vid sidan om den kan man bara glömma, man att få in en vagn av något slag. Max typ två resväskor eller några kassar från ICA.
av Ranger99
Provkört V90 CC i helgen och tyckte den var väldigt skön att köra. Kändes smidig trots sin storlek. Designen fram tilltalar men varför har man gjort så grymt ful bakdel, sluttar alldeles för mycket, usch! En rakare bak hade gjort bilen mycket maffigare och bätttre utrymme dessutom.
av Flajjan
Det är ju en snygg bil, eftersom bilen redan är beställd kan jag lika gärna vänta på att få min och provköra än att provköra någon av Bilias demokärror.
Tycker det är lite synd på inredningen, att den går i 3 nyanser av mörkgrå.. Hade det funnits lite fler träslag till panelerna att välja på, så man hade får lite mer ljus i inredningen hade det lyft mycket..
Själv valde jag mesh som panel, trist med 5:e bilen med mesh panel, men svart trä kändes sådär upphetsande..

Jag vet att man kan ha det ljusa skinnet, men det är inget alternativ och fortfarande är det mycket nyanser av grå..

Det finns säkert någon bra laminat film man kan limma på panelerna när man tröttnat.. Wrapzone eller liknande företag kan säkert laminera panelerna för en vettig peng :)
av Petzzon
Flajjan skrev:Det är ju en snygg bil, eftersom bilen redan är beställd kan jag lika gärna vänta på att få min och provköra än att provköra någon av Bilias demokärror.
Tycker det är lite synd på inredningen, att den går i 3 nyanser av mörkgrå.. Hade det funnits lite fler träslag till panelerna att välja på, så man hade får lite mer ljus i inredningen hade det lyft mycket..
Själv valde jag mesh som panel, trist med 5:e bilen med mesh panel, men svart trä kändes sådär upphetsande..

Jag vet att man kan ha det ljusa skinnet, men det är inget alternativ och fortfarande är det mycket nyanser av grå..

Det finns säkert någon bra laminat film man kan limma på panelerna när man tröttnat.. Wrapzone eller liknande företag kan säkert laminera panelerna för en vettig peng :)
Mörkt skinn kunde kvitta då hade jag nöjt mig med halvskinn, till slut valde jag till Amber, dels tycker jag den är snygg sen får man ju svart innertak "gratis", men kan hålla med dig om panelerna, jag hade önskat Linear Walnut men Mesh tyckte jag var trist så det blev det blev den svarta träpanelen.
Användarvisningsbild
av Wibe
Var också ute och körde en CC idag. D5 AWD och den kärran går ju väldigt fint. Chassit är ju ganska styvt tycker jag. Samtidigt gillar jag det men frågan är om det är rätt för den typen. Tilläggas skall göras att jag körde asfalt och gav mig inte ut på mer hålig grusväg.. men helt klart en jäkla skön bil.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av rrc54135
Nån som vet om CZIP (Clean Zon Interior Package) ingår som standard i alla modeller av V90 CC (och V90/S90)?
Eller är det tillval?
Tyckte jag såg nånstans att det var standard i Volvo från 2017 men har inte lyckats säkerställa det.
Nån som kan detta?
av rrc54135
rrc54135 skrev:Nån som vet om CZIP (Clean Zon Interior Package) ingår som standard i alla modeller av V90 CC (och V90/S90)?
Eller är det tillval?
Tyckte jag såg nånstans att det var standard i Volvo från 2017 men har inte lyckats säkerställa det.
Nån som kan detta?
Fick svar av min säljare. Det är standard på 90-serien 8)
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 19

Jag väcker upp den här tråden igen[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Har bilen ingen app för att visa den aktuella[…]

Tack för infon :) Ja detta verkar ju vara ett[…]

Volvo Assistans - och sedan?