Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Okej, ja det blir det ju, provsatt den nya Xc90 för första gången idag, och den kändes väldigt rymlig inuti. :)
av JimmyK
simonhalmstad skrev:Ni som köper nya Xc90 vad kommer ni ifrån för bil? :)
Har haft 3st xc60 i rad nu så jag kände att det var dax för något nytt, även om jag är grymt nöjd med xc60.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
De två senaste är V60 T6 R-design och nu XC60 D5 Black-R. Även S80 V8 executive och ett par XC90 Executive, både innan och efter facelift, plus några andra :D

Vad blev det för övrig spec JimmyK? :D

Jag fick lång lev för att jag tog en T8 Inscription, annars hade det varit lev i sommar. :) Men det kanske löser sig på något sätt, vem vet :wink:
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Det var en trevlig fordonsflotta du har haft genom åren :D Hade du Executive varianten med massage i stolarna? Har för mig att det kom till MY09 :)

Kikade på en Xc90 idag & den väcker lite ha-begär ;)
BildBild
av Xc90FirstEdition
Hej alla!
Jag är ny i forumet och snart en ny"gammal" Volvo ägare.(tidigare s60t5) Snart byter jag in min Audi A7 mot den nya xc90 xtra allt.
Endast 4 veckor kvar till leverans. Skall bli grymt kul att snart köra första turen.
Användarvisningsbild
av Snowie
simonhalmstad skrev:Det var en trevlig fordonsflotta du har haft genom åren :D Hade du Executive varianten med massage i stolarna? Har för mig att det kom till MY09 :)

Kikade på en Xc90 idag & den väcker lite ha-begär ;)
BildBild

Är detta på rejmes i Halmstad? isåfall får man ju springaförbi och ta en titt.
Var där för några veckor sedan och provkörde V60 Polestar.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Ja det är i Halmstad, dom fick in den nyligen:)
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
XC90_Executive skrev:Hade en MY08 S80 V8 Executive, så det var inte dom med massage. Exakt all utrustning och körde den i 2 år. Helt underbar bil :-)-)
Det är verkligen en underbar bil, man får verkligen extremt mycket bil för pengarna om man köper en begagnad executive, även om man suttit i nya Xc90 eller kört andra nya Volvo bilar är det skönt att gå tillbaka och sätta sig i en fullmatad lite äldre S80 :)
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 44
Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]

Är den xenonkonverterad med kina-dynga? Dett[…]