Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Linqid
Sharkbait skrev:Något som vore intressant att veta är vad nya XC90 kommer att kosta.

Hur pass hutlöst dyr en XC90 D4/D5 AWD med vettig utrustning kommer att kosta.
Räkna med att den landar någonstans kring en motsvarande utrustad BMW X5 25d xDrive. Kanske att vissa tillbehör och paket är något billigare till Volvo, men i övrigt lär det nog inte skilja så mycket.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Bilen kommer visas 30-31 Aug på Volvo showroom Kungsträdgården. Verkar vara för allmänheten också. Stod något om det på Bilias facebook men kan inte hitta det nu. isf slipper man åka Paris.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har hört att V90 ska starta på runt 560k... i basversionen.

Då går den nog bort helt som tjänstebil för många..
Användarvisningsbild
av MartinS
Läste i DI idag att alla Volvos nya modeller kommer prissättas som Audi/BMW. Det vill nog f-n till att man bättrar på kvalitetsintrycket då om man skall sälja några bilar framöver. Misstolka mig rätt, jag väljer en volvoinredning alla dagar i veckan framför en tysk, men kvaliteten måste bli bättre så den når upp till samma standard.
av Linqid
joel80 skrev:Jag har hört att V90 ska starta på runt 560k... i basversionen.

Då går den nog bort helt som tjänstebil för många..
560k för en V90 D4? Det har jag mycket svårt att tro på...
av Sharkbait
MartinS skrev:Läste i DI idag att alla Volvos nya modeller kommer prissättas som Audi/BMW. Det vill nog f-n till att man bättrar på kvalitetsintrycket då om man skall sälja några bilar framöver. Misstolka mig rätt, jag väljer en volvoinredning alla dagar i veckan framför en tysk, men kvaliteten måste bli bättre så den når upp till samma standard.

Skall Volvo prissättas efter BMW/Audi då blir det nog att man köper sig en BMW/Audi i framtiden istället för Volvo!
av PFA
Jag tycker Audi är outstanding vad gäller kvalitén på material interiört, även utseendemässigt. Volvo har tagit något kliv framåt, framförallt utseendemässigt. Kvalitén på material i BMW är också fin, men jag tycker de står stilla utseendemässigt.
Användarvisningsbild
av kave
XC90 lär bli minst lika dyr som X5, med ny teknik som ingen av konkurrenterna har så anser man sig ha på fötterna. För tjänstebilsförarna blir det ju intressant ändå med tanke på det låga förmånsvärdet.
av PFA
Kanske har missat något, men varför lågt förmånsvärde? Hur lågt? Sedan lär ju inte den "normale" tjänste-/förmånsbilsföraren kunna få in den inom de ramar man har att röra sig med. Antar jag.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

https://pbs.twimg.com/media/GrjAz-gboAEZ5gq?forma[…]

https://partsouq.com/ Skum info på min[…]

Service Peugeot 107 2007

Hela navet ligger på bänken i garaget. […]

Tysta sommardäck V90

Farsans Hyundai Kona med Primacy 5 har mer dä[…]