Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Problemet är ju bara att till exempel dessa lyktor byter man inte ut då det anses vara...normalt åldrande eller något sådant.
Så denna livslångs garanti lär inte sträcka sig särskilt många år i slutänden, tyvärr.
"Normalt slitage! är tämligen älskat av inte bara bilföretag.
Bakluckeljuset är lätt att demontera och återmontera, det har jag också konstaterat, några minuter med rätt Torx, så det besparar jag helst verkstaden.

Panelen, lampan, tolkar jag är helsvetsad / pressad, och att det inte är möjligt att öppna utan våld, såga isär som du gjort.

Menar du att det är möjligt att öppna plastgrunkan och komma åt att byta lampan, eller om det där sitter en LED, jag kan inte avgöra det?

Mvh, C
Xanthopteryx skrev: ons 30 jul 2025, 16:00 Byta lampan på bakluckan är skitlätt och inte värt de 500 spänn verkstaden tar. Enligt mig.
Enligt vad jag fann (finns tråd här där bilder med mera finns) när jag sågade isär lampan så är problemet skarven mellan klarglas och svart plast runtom. Där börjar det läcka.
Så frågar du mig så skulle jag köpa lampan och byta själv.
Den stora på sidan har jag precis bytt. Arbetet skulle kosta runt 2,8 har jag för mig och jag valde att prova själv.
Fullt görbart men inte helt trivialt. Räkna med 1-2 timmar i allafall, första gången. Gör jag det igen kommer det gå snabbare.

Det gick otroligt bra faktiskt. Köpte bladm&a[…]

funderar på om man bara tar någon rost[…]

Tysta sommardäck V90

Bytte från P Zero till Pzero E och de kä[…]

Svårstartad ibland

Hej! Har en 740 1990 b230f som är svårs[…]