Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

apettersson skrev: fre 28 mar 2025, 18:09 För att jag har typ 10mil till närmaste auktoriserade verkstad annars. Bor i Västerås och Bilia har ju tyvärr monopol på Volvo inom 10mils radie.

Men ja, det låter som att ni mer eller mindre delar min reaktion så får försöka ta priser från andra, och kanske åka på en utflykt för att serva bilen.
Du kan även serva bilen hos t.ex meca. googlar jag så har du 3st Meca-verkstäder, kolla vad dom tar t.ex.
mecavästerås.jpg
mecavästerås.jpg (96.07 KiB) Visad 1471 gånger
apettersson skrev:För att jag har typ 10mil till närmaste auktoriserade verkstad annars. Bor i Västerås och Bilia har ju tyvärr monopol på Volvo inom 10mils radie.

Men ja, det låter som att ni mer eller mindre delar min reaktion så får försöka ta priser från andra, och kanske åka på en utflykt för att serva bilen.
Du har en timme till Örebro, Stockholm resp Uppsala, sen har du flera icke-volvoverkstäder att välja på. Antingen betalar du eller så väljer du en annan, inte svårare än så.
Keiser skrev: fre 28 mar 2025, 18:21
apettersson skrev:För att jag har typ 10mil till närmaste auktoriserade verkstad annars. Bor i Västerås och Bilia har ju tyvärr monopol på Volvo inom 10mils radie.

Du har en timme till Örebro, Stockholm resp Uppsala, sen har du flera icke-volvoverkstäder att välja på. Antingen betalar du eller så väljer du en annan, inte svårare än så.
Nej, jag har inte skrivit att något är svårt. Jag skapade inlägget för att få en känsla om det är en dyr offert eller normalt. Jag kan absolut åka de där 10milen om jag tjänar på det, inga problem, inga svårigheter.
apettersson skrev: fre 28 mar 2025, 18:25
Men som sagt Bilia är MYCKET dyra när det gäller service..
vill du ha auktoriserad volvo-verkstäder. finns.. Volvocarretail.se(https://www.volvocarretail.se/anlaggningar) , Skobes , Rejmes , bilbolaget, ring/maila och begär offert och jämför och ta en litenroadtrip till service helt enkelt!
apettersson skrev:
Keiser skrev: fre 28 mar 2025, 18:21

Nej, jag har inte skrivit att något är svårt. Jag skapade inlägget för att få en känsla om det är en dyr offert eller normalt. Jag kan absolut åka de där 10milen om jag tjänar på det, inga problem, inga svårigheter.
Ok, då missförstod jag dig. Japp, det ä dyrt (vilket Bilia nästan alltid är)! :)
apettersson skrev:[quote=mikkiz post_id=<a href="tel:1605538" data-original-title="" title="">1605538</a> time=<a href="tel:1743182265" data-original-title="" title="">1743182265</a> user_id=74327]
Bor oxå i västerås. verkar vara väldigt höga priser här.
Har du använt dig av någon auktoriserad verkstad i närheten som var billigare? Vilken isåfall.[/quote]

Det va några år sedan, då åkte jag till enköping. Tror det hette bra bil. Men nu är det väl volvo car retail och priserna har ökat tyvärr.

Som jag förstår det är det fort[…]

Ok, jag var lite otydlig, på lågtrycks[…]

Xc60 MY23 synliga avgasrör?

IMG_0962.png

XC90 har inte elfällbara säten utan de t[…]