Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Jämfört med min förra D5, som inte hade Powerpulse (det var den femcylindriga) så märks det ett tydligt pådrag omedelbart efter gaspådrag från långsam fart när Powerpulse fungerar. Däremot märks inget när man exempelvis gör en omkörning i landsvägsfart för då har turbon redan så mycket snurr att det inte spelar någon roll. Då märks den högre vikten mer när den dämpar accelerationen jämfört med min gamla D5 i XC70.
av volvomikke
The hose-connector on my power-pulse (2018) blew shortly after I got the car.
I did not observe any difference at all - not even any noise from the airflow. It wasn't until the recall that I discovered that it was broken. I suppose the difference in performance is only detectable under kick-down condition. Maybe some 1/10 of a second faster. The compressor connected to the PP is about 1300 EUR :devil: for basically no (noticable) effect.
Specs of the cars without PP and before the mild hybrid were identical.
Användarvisningsbild
av Sulten
Min V90CC D5 MY 20 har motorkod D4204T23 235HK Bilen är 1. gång registrerat 30.03.2020, och är inte en mildhybrid. Då är det vel en power pulse? Hur går det att få veta när bilen var producerat?

Har sett varianter när man placear celler oc[…]

Trasig Renault Scenic

Ventiltätningar och ventiler på plats. […]

Hejsan. Jag har nog samma problem. Får sign[…]

Hej! Kul att det gick bra. Hur var det med kabla[…]