Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mr T
Kingcool skrev: Kolla tråden jag länkade lite längre upp. Där är en kanadensisk återförsäljare på det forumet som brukar ha bra koll som berättat lite.
Ja det är den tråden jag har läst och hittade citatet from Jim.

Kingcool skrev: Lynk&Co har ju kommit med en modell med SPA plattformen som har lång räckvidd på batteri + en bensinmotor:
[...]
Men ja det nya batteriet kan vi inte vänta oss på facelift xc90n, inte än ivjf.
Jag är inte så förtjust i vare sig Lynk&Co eller nya EX90, de känns lite spartanska. XC90 är mer ombonad och premium i sin framtoning.

Nu har jag en MY24 och ska inte byta i närtid. Men det hade varit perfekt för min del att köpa en faceliftad MY26 eller 27 som då klarar typ 15 mil på batteri. Då klarar jag 90% av min körning på hemmaladdad el.

Den som lever får se.
av pinata
Varför tror du inte vi kan vänta oss det nya batteriet (40kWh)? Gissning eller vet du något?
av Kingcool
pinata skrev:Varför tror du inte vi kan vänta oss det nya batteriet (40kWh)? Gissning eller vet du något?
Absolut en gissning :)
Det baseras mest på att de som brukar ha koll inte har nämnt något om ett nytt batteri, utan mest en overhaul invändigt och en ny front.
av Wsemme
Har beställt en xc90 dark edition med ”chansning” på att det inte blir uppdatering av drivlinan.
Hoppas på infon blir officiell snart, har möjlighet att hoppa av ordern till slutet september.

Blir det bara ny front så kan jag gott och väl leva med dagens variant :-)
Kingcool skrev: fre 09 aug 2024, 18:22
pinata skrev:Varför tror du inte vi kan vänta oss det nya batteriet (40kWh)? Gissning eller vet du något?
Det baseras mest på att de som brukar ha koll inte har nämnt något om ett nytt batteri, utan mest en overhaul invändigt och en ny front.
av LJN
Ska XC90 laddhybrid konkurrera med Mercedes dito mfl. så är högre batterikapacitet ett måste! Dvs. minst 10 mil på ren eldrift men Volvo tycker troligtvis att att en sådan facelift kan "straffa" försäljningen av EX90? Laddhybriderna dömdes ut av många experter men dom får nog nu erkänna att efterfrågan på denna biltyp ökar just nu! Och då modeller med lägre körbar sträcka på ren eldrift. Om XC90 kommer i en facelift version med längre körsträcka så köper/beställer jag en:)
av Kingcool
Wsemme skrev:Har beställt en xc90 dark edition med ”chansning” på att det inte blir uppdatering av drivlinan.
Hoppas på infon blir officiell snart, har möjlighet att hoppa av ordern till slutet september.

Blir det bara ny front så kan jag gott och väl leva med dagens variant :-)
Kingcool skrev: fre 09 aug 2024, 18:22
Har för mig jag såg ett datum i början på sept då de skall komma med någon info om de kommande planerna för bilarna, så du klarar nog dig :)
Interiören verkar bli liknande EX bilarna med en "surfplatta" och mer avskalat enl rykten.
av pinata
Har avbeställt min EX90 men kommer XC90 med +10 mil köper jag en direkt så hoppas du har fel :-)
av Mr T
Att editionbilarna är borta kan iofs bero på att försäljningen går ganska bra just nu?

Med det sagt - när man nu bygger en vanlig bil som innehåller det som edition gjorde, iaf tidigare, så landar jag på 1 122 000 kr. Det är mycket pengar för en Volvo det =)

//Mr T
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
Multirem fladdrar (Slo Mo-video)

Frihjulet går väldigt trögt Man k[…]

Tack. Vad jag förstår finns ju inte vol[…]

Byta spridare

Går ju inte att jämföra glöds[…]