- tis 24 jan 2023, 11:57
Nej, problemet i sig är ett ickeproblem, men samtidigt är det rätt fånigt att man inte kan lyckas producera uppspelningen av en ljudfil i samma takt som blinkandet. Det är ju knappast raketverksamhet liksom. Så ja, inte något som välter världen, men en del i vad jag också tycker mig se i Volvos hantering av kunder.
Exempel:
Glympse hade jag i bilen, SPA V90 -18, förut. Skitbra! Nyttjade många gånger!
Nu, borta. Utan en notis ens. Den bara inte fungerade.
Den går desssutom fortfarande att installera trots att den inte stödjs längre.
Volvo on call, har strulat. Igen. Senast i går för mig. En kollega på jobbet hade också problem förra veckan. Det är lite hipp som haver.
Inga nyheter till våra Sensus-bilar. Mer än att man tar bort appar.
Varför inte ens några av de största parkeringsapparna åtminstone?
youtube borde väl också vara något? Youtube music ilkaså?
Varför måste jag ha diagnosverktyg fr att sätta parkeringsbromsen i serviceläge vid byte eller smörjande av bromsar?
En servicemeny löser ju detta.
Varför måste jag ha diagnosverktyg för att nollställa BMS vid batteribyte?
Varför inte lite fler alternativ på att designa systemet, som instrumentklustret?
Varför kan jag inte ta bort kartor som är installerade? (jag har inget behov av Kazakhstan men den tjatar alltid när en uppdatering kommit)
Vibrationerna? Hur har det hanterats?
Frusna lås likaså?
Vatten i baklyktor?
Har det hänt någon förbättring av Pilot assist? (den är inte dålig men tänker att man borde ju kunna förfina det lite mer)
Bilen verkar, enligt Sensus, vara förberedd för installation av mjukvara, enligt meny som finns. Inte fan används den.
Förut kunde vi fjärrstarta bilen och se bränslenivå i liter (!) på webben. Borta.
Förut kunde vi köra parkeringsklimat och sedan fjärrstarta motorn någon minut innan för att tina rutor och speglar men går inte längre - nu måste man då först stoppa parkeringsklimat för att fjärrstarta.
Varför kan jag inte få körjournalen e-postad en gång i månaden exempelvis? Automagiskt.
Android-bilarna skall vi inte tala om...
Det blir liksom mer och mer som gör att man känner sig ganska så övergiven tycker jag.
Inget fel på bilen i sig men man tycker väl att man borde ha support och få lite uppfräschningar på en bil för en halv miljon även efter att man hämtat ut bilen ny, men, tydligen inte.
Exempel:
Glympse hade jag i bilen, SPA V90 -18, förut. Skitbra! Nyttjade många gånger!
Nu, borta. Utan en notis ens. Den bara inte fungerade.
Den går desssutom fortfarande att installera trots att den inte stödjs längre.
Volvo on call, har strulat. Igen. Senast i går för mig. En kollega på jobbet hade också problem förra veckan. Det är lite hipp som haver.
Inga nyheter till våra Sensus-bilar. Mer än att man tar bort appar.
Varför inte ens några av de största parkeringsapparna åtminstone?
youtube borde väl också vara något? Youtube music ilkaså?
Varför måste jag ha diagnosverktyg fr att sätta parkeringsbromsen i serviceläge vid byte eller smörjande av bromsar?
Varför måste jag ha diagnosverktyg för att nollställa BMS vid batteribyte?
Varför inte lite fler alternativ på att designa systemet, som instrumentklustret?
Varför kan jag inte ta bort kartor som är installerade? (jag har inget behov av Kazakhstan men den tjatar alltid när en uppdatering kommit)
Vibrationerna? Hur har det hanterats?
Frusna lås likaså?
Vatten i baklyktor?
Har det hänt någon förbättring av Pilot assist? (den är inte dålig men tänker att man borde ju kunna förfina det lite mer)
Bilen verkar, enligt Sensus, vara förberedd för installation av mjukvara, enligt meny som finns. Inte fan används den.
Förut kunde vi fjärrstarta bilen och se bränslenivå i liter (!) på webben. Borta.
Förut kunde vi köra parkeringsklimat och sedan fjärrstarta motorn någon minut innan för att tina rutor och speglar men går inte längre - nu måste man då först stoppa parkeringsklimat för att fjärrstarta.
Varför kan jag inte få körjournalen e-postad en gång i månaden exempelvis? Automagiskt.
Android-bilarna skall vi inte tala om...
Det blir liksom mer och mer som gör att man känner sig ganska så övergiven tycker jag.
Inget fel på bilen i sig men man tycker väl att man borde ha support och få lite uppfräschningar på en bil för en halv miljon även efter att man hämtat ut bilen ny, men, tydligen inte.