Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
Cokesite,
Här finns listan:
https://www.volvocars.com/se/support/la ... cars-appen

Se en bit ner under rubriken "Funktioner som kommer senare".
Funktionen "Bilens plats på karta" finns i min Volvo Cars app sen en tid tillbaka så det har Volvo fått till i alla fall, men resten har jag inte sett än. Tror Körjournal är på gång vad jag läst i andra inlägg här på forumet.
av 170KJ
Xanthopteryx skrev: ons 21 dec 2022, 05:54 Speglarna skall inte gå sönder av att de fryser. Finns skydd som stänger av motorn om det går för trögt.
Jo visst men inte är det bra för det! Hade man glömt stänga av infällningen på BMW:n jag hade innan när det blev frostnätter och var blött ute så det hade frusit, så smällde det väldigt illa i speglarna när man öppnade bilen och de skulle ut. De "kuggade" då över och man fick fälla ut dem manuellt, sen trycka in och ut dem igen så de hamnade i rätt läge. Var gång väntade jag bara på att något skulle smälla sönder.
av Xanthopteryx
Tja, då har väl BMW dålig koll på kallt klimat eller något antar jag?
På Volvon smäller det ingenting. Man hör ett litet motorljud när den försöker och sedan är det tyst. Inget mer.
Likaså torkarbladen - om det sitter fast finns överströmsskydd som slår av så man inte förstör motor och blad (har tåkat testa det, ofrivilligt). Men har du en Tesla bör man inte råka göra så då hela torkararmen kan gå sönder.
Användarvisningsbild
av sewen
@Xanthopteryx, Bra att Volvo iaf lyckas anpassa några funktioner till klimatet i moderlandet. Fattas bara en fungerande värmare, låskistor som inte fryser, bra rostskydd undertill, baklyktor som det inte regnar in i, takluckor som håller tätt mm. ;-)
av Rolle38
Jag väntar på att DAB ska komma med en uppdatering. Skrev till Volvo om att DAB inte finns, och fick till svar att "det kommer med en kommande uppdatering". Har väntat 10 månader nu, men ingen DAB ännu.
Köpte min bil med allt som gick att få (utom dyraste ljudanläggningen), så DAB skulle ingå.
Men förutom detta med Google, så är jag helnöjd med bilen. En underbar landsvägsvagn som bara äter mil utan problem.
Ingen respons vid gaspådrag

Du har troligtvis ett gasspjäll av fabrikat M[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Kollat bränslupumpsrelät? ollen Ja[…]

Fjærer foran V90 CC T5

Løst. Samme fjær som V90. Har alle […]

Naturvårdsverket.se EU-förordningen &[…]