Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sewen
vjohnj skrev:
sewen skrev: sön 12 jun 2022, 10:43 Ja vi är ju olika helt klart. Några på forumet bryr sig inte speciellt mycket om utseendet utan ser endast bilen som ett transportmedel. AndS verkar vara av den typen. Att diskutera utseende på varselljus, undvika dörruppslag, fixa med interiört ljus, extra stötfångarskydd och nu rinnande blinkers anses fjolligt.
Sedan är det säkert kopplat till ålder. Var själv mycket för att fixa med bilar/Båtar, stereo, fälgar, styling etc när jag var yngre
Själv brydde jag mig inte ett dyft om bilar innan jag fyllt 30 då jag för första gången ägde en själv. Men kan absolut vara så att ålder spelar in. Så är det ju med mesta kan jag tänka mig; kläder, bilar, inredning osv. Men framförallt att vi är olika. Jag har tom valt ett yrke där jag får kombinera form och funktion. Fjolligt värre. :-)
av least
sewen skrev: sön 12 jun 2022, 10:43 Ja vi är ju olika helt klart. Några på forumet bryr sig inte speciellt mycket om utseendet utan ser endast bilen som ett transportmedel. AndS verkar vara av den typen. Att diskutera utseende på varselljus, undvika dörruppslag, fixa med interiört ljus, extra stötfångarskydd och nu rinnande blinkers anses fjolligt.
Eller, så uppskattar man att bilen är ”factory”.
AndS skrev: lör 11 jun 2022, 23:14 Du ser väl inte dina egna blinkers ;-)
Jag förutsätter att du är en aning retarderad, men det är mycket lite av sig egna bil man ser för förarposition.
Är du villig att t.ex åka runt med oilka fälgar eller olika färg på skärmarna så tror jag du är ganska ensam om det
av AndS
Palleninja skrev: sön 12 jun 2022, 16:51
AndS skrev: lör 11 jun 2022, 23:14 Du ser väl inte dina egna blinkers ;-)
Jag förutsätter att du är en aning retarderad, men det är mycket lite av sig egna bil man ser för förarposition.
Är du villig att t.ex åka runt med oilka fälgar eller olika färg på skärmarna så tror jag du är ganska ensam om det
Nej, för det ser jag varje gång jag är utanför bilen :-D och måste dessutom välja när jag beställer bilar ;-)
Användarvisningsbild
av S65D
Undrar samma sak, hade varit kul att få reda på.
Men skit i alla de vanliga ”anti allt som inte är godkänt av Volvo”-svar som ändå alltid rinner ut i att ”allt är subjektivt ;-)”. Det finns många som är intresserade av att personifiera sin bil, precis som du är jag en av dem, så jag följer tråden.
av AndS
Nja, i mitt fall är det nog dags att lämna forumet för ett tag tills Volvo alt Polestar kommer med en ny modell som passar, blir då köp och då med största sannolikhet elbil, då det nu övergår till mera skruvande på bilarna än nyhetet på nya bilar, varken XC90/V90 kommer med något speciellt bara lite Androidstrul. ;-)

Under 30 sek efter tändning av kommer det ett[…]

V50 D2 man 2012 Glow plug?

Hej. Nybliven med denna bil. När jag kopplar[…]

För mig var Google maps långsam i b&oum[…]

Sommartider HEJ, HEJ

En bild på vad dagens arbete blir. Ska e.v f[…]