- tis 01 feb 2022, 12:31

Privatleasing av Selektbil är ofta dyrare än nybilsköp. Eller t.ex ny bil via Care By Volvo.
Primus skrev:Jag har lite svårt att hänga med i resonemanget. Det reses fler invändningar mot privatleasing av beg. bil. Jag kan inte se att någon av de invändningarna har bäring på själva leasingen, inte principiellt. Typ, vagnskadeförsäkringen försvinner - ja men det gör det ju om du köper kontant också. Du kan behöva byta däck - ja, isåfall behövs det om du köper den kontant. Kanske missar jag något och då får ni gärna sätta mig på banan igen.Tror inte du läser allt då
Jag reagerade spontant positivt. Jag skulle gärna se privatleasing på en Volvo selekt. Det skulle kunna passa mig perfekt. Allra helst skulle jag vilja ta min xc60 en två eller treårs period till..![]()
Att jag är positiv handlar om att man kanske kan få en relativt ny bil till en vettig månadskostnad. Sedan kokar ju allt ned till hur villkoren ser ut, inte minst månadskostnaden. Kanske faller idéen ihop omedelbart pga av fel prissatt. Men tänker Volvo(och andra) till på ett seriöst sätt borde det ju kunna bli hyfsat bra siffror.

Privatleasing av Selektbil är ofta dyrare än nybilsköp. Eller t.ex ny bil via Care By Volvo.
Kör: Hyrbil
Körde: V60 T6 Recharge Dark Ultimate -23, V90 T6 Recharge Inscription, V60 D4 AWD R-Design -20 V60 D4 Momentum Pro -19, XC70 Classic Summum D4 AWD, V60 D3 Summum -17, Opel Astra Sports Tourer
Körde: V60 T6 Recharge Dark Ultimate -23, V90 T6 Recharge Inscription, V60 D4 AWD R-Design -20 V60 D4 Momentum Pro -19, XC70 Classic Summum D4 AWD, V60 D3 Summum -17, Opel Astra Sports Tourer