Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Geoham
Xanthopteryx skrev: mån 09 nov 2020, 10:12 Du måste för det första ha AA i bilens skärm. När du drar dig till högra skärmen (där du hittar radio, väder, spotify och vad du nu har installerat). Har du inte AA där så finns inte mjukvaran i bilen, då behöver du installera Smartphone Integration (ett par tusen har jag för mig?). Då ingår AA och Apples motsvarighet.
Har för mig att jag inte har det men ska dubbelkolla. Bilen har smartphone integration, står även i specen.
av Xanthopteryx
Står det så skall du ha android auto-ikon samt äpplets motsvarighet.
Tänk på att rulla ner i fönstret utifallatt någon ikon gömmer sig längre ned.
Har du inte dessa två ikoner så får du reklamera...
av y97olle
Geoham skrev:
Xanthopteryx skrev: lör 07 nov 2020, 20:35 Har du knappen för AA i skärmen på bilen?
Jag måste aktivt trycka på AA-knappen efter att jag har kopplat in telefonen, hustruns Huawei startar dock upp AA automatiskt när den kopplas in. Det verkar vara telefonberoende.
Yes knappen finns där. Bör det inte bara funka? Läste att i senaste android så ska android auto fungera.
Geoham skrev:
y97olle skrev: mån 09 nov 2020, 08:46
Geoham skrev: lör 07 nov 2020, 21:49 Yes knappen finns där. Bör det inte bara funka? Läste att i senaste android så ska android auto fungera.
När jag kopplar in min Oneplus 6 måste jag även trycka på AA-knappen bland apparna i Sensus, hustruns Huawei startar upp AA automatiskt när den kopplas in. Det verkar vara telefonberoende.
AA-knappen bland apparna? Menar du att AA finns som app i Sensus?
Japp, se viewtopic.php?p=1411722#p1411722
Byta bromsok bak v50 d3 2012

Det brukar underlätta om man slackar vajrarna[…]

V60 CC svart list runt hjulhus

När jag kikar på bilder ser det ut som […]

EV[emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[e[…]

Avskavda kablar ?

Hittade dessa avskavda kablar idag i motorrummet p[…]