Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av morfarginko
troubleshooter skrev: tor 29 okt 2020, 22:31 Tack för alla information, det gör att jag har lite mer information, kvarstår provkörning av T8 samt av BMW X5 45e som jag ser som ett alternativ dock inte riktigt lika fullt utrustad.....
gissar du sett denna?

av troubleshooter
Tack för länken , men du har rätt, jag har nog kammat hela Youtube på XC90 och dess konkurrenter både med och utan hybrid. Efter att åkt V90CC i 3 1/2 år så behövs en bil som är lite högre i bagageutrymmet, annars är V90 CC en väldigt trevlig bil, men som sagt lite provkörningar och offert diskussioner så får vi se var det leder
av aka06iah
Hej!

Ni som har kört XC90 T8 på vintern/i halt väglag, hur upplever ni att det kombinerade systemet med förbränningsmotor på framhjulen och elmotor på bakhjulen samarbetar? Skiljer sig upplevelsen avsevärt jämfört med ex. XC90 T6 eller annan mer traditionellt fyrhjulsdriven bil?
av superluxus
Jeg har kjørt XC90 T8 i snart 4 år. Venter på en ny MY21 nå. Vært mye i de norske fjellene og har virkelig fått testet vinteregenskapene til bilen.

I hybrid-modus fungerer 4WD helt greit, men er det glatt spinner den litt på bakhjulene før motoren starter og man får 4WD. Det fungerer med andre ord ikke like bra som Haldex i en «vanlig» Volvo med 4WD. Hadde V70 før XC90’n.

Er det veldig glatt eller mye snø, setter jeg bilen i Constant AWD-modus. Du har man permanent 4WD og det fungerer veldig bra! Aldri satt meg fast eller ikke kommet opp bakker med bilen i Constant AWD modus.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Byta bromsok bak v50 d3 2012

Det brukar underlätta om man slackar vajrarna[…]

V60 CC svart list runt hjulhus

När jag kikar på bilder ser det ut som […]

EV[emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[e[…]

Avskavda kablar ?

Hittade dessa avskavda kablar idag i motorrummet p[…]