Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
Hoppas det är lättare byta elvärmen i sittdynan i en framstol i en V90 än en V70. Jag försökte byta stolsvärme på en V70 MY01 en gång. Det var svinkallt så jag behövde få igång stolsvärmen i förarsätet. Köpte nytt värmerlement sittdynan på Volvo och plockade ur sätet. Hade stolen på arbetsbordet inne och jag lyckades ta av stolsklädseln men när jag skulle dra loss gamla värmedynan börja det följa med skumgummibitar från sittdynan så jag fick avbryta och montera tillbaka allt och i med stolen i bilen igen. Beställde tid hos min Volvomek och han bytte stolsvärmen och det blev inte dyrt alls i arbetskostnad. Jag trodde det skulle ta mer tid för meken. Det var helt klart värt låta meken göra jobbet den gången.
av least
Man ska inte ta bort det trasiga elementet, man klistrar dit den nya ovanpå.
Sliter du bort den gamla, går skummet sönder.
Användarvisningsbild
av bem
least skrev: tor 10 feb 2022, 10:51 Man ska inte ta bort det trasiga elementet, man klistrar dit den nya ovanpå.
Sliter du bort den gamla, går skummet sönder.
Så enkelt var det. Tänk om jag förstått det den gången jag var i färd med att byta... :-)
av gillekille
Vår Xc90 -16 var det kortis i en sitselementet. Det vart felkod och den stolen stängde av. Jag lämnade in för byte och detta gick på ca 3000:- inkl material. Det dom gör är att plocka ur stolen, viker undan klädseln och värmer bort elementet med värmepistol. Monterar det nya och dit med allt igen och släcker felkoden så stolen startar igen.

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]

Hej! Jag funderar på att byta maskin i min […]