Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fjonsson
På min s90 -18 funkade start/stopp lite grovt. Motorn stannade vid varje litet stopp. Irriterande. Men vid uppdatering i somras funkar det betydligt bättre. Om D är i behöver bromspedalen tryckas ner lite extra för att det ska stoppa. Jag kan enkelt bestämma själv från gång till gång. Om man väntar på någon vill jag att det aktiveras. I kö fram till rondell vill jag inte.
av 246
Dock är det så att det lilla batteriet faktiskt är det tar mest stryk, och måste bytas tidigare än det stora.
Detta fick jag förklarat för mig från verkstad. Vill minnas att priset blev ca 4000 inkl arbete
Användarvisningsbild
av leiwi
246 skrev:Dock är det så att det lilla batteriet faktiskt är det tar mest stryk, och måste bytas tidigare än det stora.
Detta fick jag förklarat för mig från verkstad. Vill minnas att priset blev ca 4000 inkl arbete
Det lilla batteriet har inget med start av motorn att göra , det är bara till för att hålla spänningen uppe till alla datorer i bilen då startmotorn drar i gång motorn och man får en spänningsdipp , vilket dataenheterna i bilen inte klarar
av 246
Helt rätt, det lilla batteriet är bara till för datorerna och några andra komponenter. När det lilla batteriet har dålig kondition påverkas start/stopp-funktionen negativt
DennisCA's Volvo 850 -97

Idag har jag mest jobbat med att tillverka en lapp[…]

Spolat automatlådan, bytt främre lä[…]

Hej på er! Jag hoppas ni kan hjälpa mig[…]

Hej! Jag har lite spridda ytliga rostangrepp p&ar[…]