Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av drive
Nikos skrev:Hej, hade samma på min tidiga 2019.
Fick dem bytta på garanti :-)
Kanon, det var goda nyheter. precis vad jag behöver i dialogen med VolvoBild. Dom har försökt bolla runt mig hittills, men jag har stått på mig. Ärendet har åkt upp ett pinnhål och väntar på återkoppling. [mention]Nikos [/mention]du får gärna delge mig ditt reg-nummer. (Har full förståelse om du inte vill ge ut det) Tänker att jag kan visa dem ett garantiärende, svart på vitt så att sägaBild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av drive
Någon återkoppling från Volvo har det inte blivit. Däremot i samband med besök på verkstaden för åtgärd av nyckel som inte fungerade påpekade jag felet för servicetekniker. Han höll med om att det inte skulle de ut som det gjorde och att det skulle gå på garantin. Ska dit på torsdag och byta innerskärmarna.
Väldigt dålig hantering av ärendet av Volvo och ÅF, men nu tycks det alltså bli åtgärdat trots allt.

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

av Nystrom7
Tog en ny bild på innerskärmen när jag bytte däck.
IMG_20200406_121624.jpg
IMG_20200406_121624.jpg (94.52 KiB) Visad 602 gånger
Skickat från min Pixel 3a via Tapatalk

av drive
Hejohå, nu har de bytt innerskärmarna. Blev det bättre? Nej, till och med sämre på höger sida än tidigare Servicetekniker beklagade, "passformen är inte bättre än så här, det går inte att få det bra".
Verkaren skulle nu göra en produktanmälan å mina vägnar. Det innebär väl i princip att det inte kommer bli fixat, om inte Volvo erkänner att de levererar skräp- inneskärmar och de i så fall blir tvungna att erbjuda en fix för alla V90 ägare som har felet. Knappast troligt...

av drive
Nystrom7 skrev:Märkligt, har dom bytt leverantör då tro? Mina sitter riktigt bra tycker jag.

Skickat från min Pixel 3a via Tapatalk
Det kan man fråga sig, ska kolla på helt nya V90 vid tillfälle. Är de ok de är det säkert så att de har haft fler än en leverantör och att de har en massa "defekta i lager". Den här typen av obefintlig kvalitetssäkring väntar man sig inte ens från Dacia

Det tar mycket längre tid än ”n&[…]

Verktyg till upphängning. https://amzn.eu/[…]

Turbo problem V70

Fick du någon ordning på det? Eller ka[…]

Hej, vi börjar med att beställa en ny pa[…]