Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Samtliga inlägg som inte varit ämnade att hjälpa TS med sitt problem är borttagna. Den typen av inlägg inte välkomna här överhuvudtaget. Kan ni inte låta bli är det här forumet inte rätt plats.
Användarvisningsbild
av SirOrdis
@mojja, jag hade beställt dubbade Pirelli men fick besked av min säljare förra veckan att de var marknadsstoppade helt på grund av kvalitetsbrister så tycker att du ska höra efter om de inte kan byta ut dem, oavsett. Fick dubbade Hakka 19" istället som inte ger upphov till några skakningar och vibrationer. Lycka till!
av mojja
Fick tid idag för att lämna in CC’n och fick med mig en T4a R-design som skakar/vibrerar än värre 🙉🙈.

Fan är dom så här dåliga alla spa bilarna?
av Lövet
mojja skrev:Fick tid idag för att lämna in CC’n och fick med mig en T4a R-design som skakar/vibrerar än värre 🙉🙈.

Fan är dom så här dåliga alla spa bilarna?
Nånting oroar mig också över att det är så många som har problem och man verkar inte heller ha hittat lösningen. Vissa vibrerar, andra gör det inte. Ett tag tyckte jag mig se ett mönster med att det var AWD bilarna som hade problem med det gäller ju onekligen inte T4...
av III
Ja, men det tycks vara mest 90 serien som drabbats. Åker väldigt mycket hyrbilar, ofta v60, ingen har vibrerat. Inte hittills i alla fall. Samma plattform. Något måste ju skilja och det borde ju volvo kunna veta och därmed dra slutsatser om möjliga fel. Kan jag tycka. Om inte annat borde Volvo verkligen intressera sig och gå till botten med problemet. Gömma sig bakom produktegenskap är inte proffsigt.
av Lockis
V60n har tyvärr också problem. Dock inte i samma utsträckning som V90, utan det är mestadels hybriderna som har problem.

Dock borde det vara exakt samma problem i S90 som V90? Kan dock inte minnas att jag läst något om det.
Pratade lite om det med min PST för någon vecka sedan och han sa att det varit problem med 90-serien men det var längesedan han hört något om det.
Däremot så är det tydligen ett jätte problem på alla hybrider och volvo har fått göra en del återköp..
Jag reagerade på min V90 CC att jag hade mer vibrationer när tanken nästan var tom, med full tank mindre vibrationer.
Så min teori är att det kommer från bakvagnen.

Så jag undrar om dom med luftfjädring bak upplever vibrationer i samma utsträckning, jag hade inte luftfjädring iaf.
RobbanH skrev: tor 30 jan 2020, 16:27 Nu har jag inte läst alla inlägg i denna tråd men undrar om de som har problem med vibrationer, är det någon av dessa bilar som haft luftfjädring?
Hade räckt att läsa mitt inlägg ovan ditt där jag frågar samma sak :-D
av RobbanH
Jepps ,
Det är det där med ögonen.... :x
Har en relativt tidig V90 med awd och luftfjädring och har varken resonansljud eller vibrationer, tror dessa två fenomen hänger ihop och undrar om det inte är den tvärställda bladfjädern som sätts i svängning och orsakar dessa problem. Bara en tanke som lätt kan skjutas i sank av bättre vetande...
Volvo V70N EPA Felkod ECM-640A

År 2023 så började motorlampan ly[…]

Kört 18 000 mil, snart 12 000 mil sedan jag k[…]

Testa att köra en runda

Xc60 Polestar MY2023 saknar BLIS

Vet att på äldre plattform kunde man ef[…]