Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Går det inte att kolla någonstans om bilen omfattas? Har en D5 och det är ju en fyrcylindrig diesel. Något brev har inte kommit, däremot återkallelse för att byta lyftarmar till elbakluckan (viktig, obligatorisk stod det) men nekades byte då PST ansåg att det inte var nåt fel på mina... Har en pågående med verkstan om det så vill veta om brandförebyggande också behöver tjatas om.
least skrev:Återkallelse om att komma in för kontroll är obligatoriskt, men bytet sker efter bedömning.
Nyfiken, vad är det verkstaden bedömer? Att man ser deformation/förändringar på plastdetaljer på grund av värme eller?
least skrev:Lyftarmarna för bakluckan är inte så svåra att kontrollera?
Aha, trodde det gällde trådens problem med "brinnande" Volvobilar och dess EGR system :-)
Har en 2017 V90 CC med Polestar. Har fått brev om kommande åtgärd. Vad kan denna innebära? Hoppas att inte min optimering är i fara! :-o Kommer prestanda att påverkas på något sätt? Någon som känner till vad som ska göras? I det första brevet lät Volvo meddela att man "arbetade för att finna en lösning" . Nu verkar lösningen vara klar, men som sagt, vad innebär den?

Henry
Henry_Fågeljazz skrev:Har en 2017 V90 CC med Polestar. Har fått brev om kommande åtgärd. Vad kan denna innebära? Hoppas att inte min optimering är i fara! :-o Kommer prestanda att påverkas på något sätt? Någon som känner till vad som ska göras? I det första brevet lät Volvo meddela att man "arbetade för att finna en lösning" . Nu verkar lösningen vara klar, men som sagt, vad innebär den?

Henry
Nej din optimering är inte i fara.
Förmodligen rengöring av EGR samt uppdatering av EGR programvara. Prata med in PST :-)
Fel efter byte VVT

Jadå, enda gången jag backar är j[…]

B230F går fett

Varför ska du sänka trycket?? Bräns[…]

Katalysator...

Har för mig att det finns någon lagnin[…]

Som rubriken lyder..någon som vet? V70 201[…]