Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av poseidon
SundanceKid skrev:Båda är ganska snålt utrustade men jag hade inte valt den på Riddermark. De verkar köpa in vilka bilar som helst till vilket pris som helst. Och den saknar panorama.
Allt är ju relativt..... det är ju inte direkt nakna bilar. Teknikpaket eftersom de har NAV+ backkamere. Panorama på den ena. Dragkrok osv. Men visst jämför med en Rolls Royce eller nått så.
av onemangang
Rideb1984 skrev: sön 10 nov 2019, 23:00 Beslutsånget, därav min fråga :-) Jag vill juh ha så mkt som möjligt för min bil som inbytes, fattar inte hur det kan skilja 30 tkr. Är det någon skillnad på första generationens V90 CC gentemot de som tillverkades med modellår 2018 och senare?
2019 och framåt adblue.
av V70_2005
Riddermarks bil saknar parkeringssensorer fram? ser inga på bilderna. Nästan ett måste på en sån här bil.
av Geoham
Finns elmanövradbaklucka? Man kan givetvis leva utan det men köper man en bil för 400tusen så ska det finnas med tycker jag.
av least
Om det var mitt köp, så hade jag inte köpt en såpass dyr bil från en icke-auktoriserad återförsäljare.
Dessa bilar var inte direkt unikt utrustade, finns det ingen liknade hos en ÅF?
Användarvisningsbild
av V9097
SundanceKid skrev:Båda är ganska snålt utrustade men jag hade inte valt den på Riddermark. De verkar köpa in vilka bilar som helst till vilket pris som helst. Och den saknar panorama.
Alla har ju sina referenser. Skinnklädsel, navigator 4-zons klima, dragkrok, elbaklucka, backkamera, adaptiva LED, bränslevärmare, Volvo on Call, sätesvärme bak, nyckellöst system osv, rattvärme. För mig är detta två ganska högt specade bilar.

Jag hade valt den silverfärgade med panorama. Sen hade jag monterat ett stålgaller mellan skuff och baksäte (den vita på Riddermark har det). Grymt smidigt när säte ska fällas, och det känns säkrare än det medföljande nylonnätet.
av AndS
Jag köper bil utifrån vad jag vill ha inte vad andra tycker. bestämmer vilka funktioner som behövs och en summa vad det får kosta.
Om du lyssnar på alla måsten här så blir det snart en bil med alla tillbehör.
Du får ta dig själv i kragen och besluta om vad som är viktigt och du behöver, samt vad det max får kosta. ;-)
Och när du köpt bilen så slutar du att titta på andra som dyker upp till försäljning, utan är nöjd med vad du har.
Användarvisningsbild
av V9097
Rideb1984 skrev:Den på riddermark har parkeringssensorer fram enligt carinfo och båda har elmanövrad baklucka
Kolla med handlaren, men jag skulle tro att båda två har P-sensor fram och bak.
av V70_2005
På bilderna ser det inte ut som om den vita har parkeringsensorer fram iallafall. Såg att det står i texten.

Om man tittar på bilderna nära framhjulet på den grå resp. den vita är det rätt uppenbart?
Elpriset

Fast avgift för villa upp tll 63A hos oss (G&[…]

Volvo V50 "Mr White"

Ja med den adra knoppen så, ja :)

På kylvätsketermometern ser man inte ba[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Om du tror att del är spridar fel, prova d&ar[…]